05 tra Generacija NOW – Digitalna umjetnost: Izložba radova
Kreativni natječaj u sklopu projekta Generacija NOW 2021./22. je trajao od 05. travnja do 15. svibnja 2022. godine pod temom Digitalna umjetnost.
Sudjelovanje na natječaju je bilo obvezno za sve uključene ustanove koje sudjeluju u projektu te je ukupno zaprimljeno 167 radova.
Odabir najboljih radova se sastoji od dva kruga:
- U prvom krugu su svi korisnici Izradi! edukativnog web portala mogli odabrati po tri (3) najbolja projekta iz svake kategorije.
- U drugom krugu je Povjerenstvo s članovima HT-a, IRIM-a i drugih istaknutih suradnika od 1/3 svih radova koji su osvojili najviše glasova odabralo po tri (3) najbolja projekta iz svake kategorije.
Najbolji radovi odabrani od strane Povjerenstva pozvani su na finale i prezentaciju/izložbu koja se održala 14. lipnja 2022. u prostorijama Hrvatskog Telekoma u Zagrebu.
Na događaju je Povjerenstvo odabralo najbolji rad u svakoj kategoriji natječaja Generacije NOW 2021./22. koji je osvojio vrijedne nagrade.
Povjerenstvo čine:
- Igor Vukasović, direktor Odjela za korporativne komunikacije u Hrvatskom Telekomu i predsjednik Povjerenstva
- Boris Drilo, član Uprave i glavni direktor za tehniku i informacijske tehnologije u Hrvatskom Telekomu
- Paolo Zenzerović, izvršni direktor u Institutu za razvoj i inovativnost mladih
- Gordan Gledec, dekan Fakulteta elektrotehnike i računarstva
- Lidija Kralj, predstavnica udruge Suradnici u učenju
- Josipa Majić, suosnivačica, fintech Revuto
- Hrvoje Meštrić, ravnatelj Uprave za znanost i tehnologiju
- Joško Mrndže, direktor Googlea za regiju Adriatics
- Ivan Mrvoš, osnivač, Include
U nastavku pogledajte pobjednike i istaknute radove.
1. – 4. razred osnovne škole
5. – 8. razred osnovne škole
1. – 4. razred srednje škole
16 svi Rasplesani roboti
Učenici 3a razreda OŠ Frana Krste Frankopana iz Zagreba pokušavaju dva robota naučiti plesati valcer.
16 svi Digitalna izložba
Mala digitalna izložba radova učenika 2a razreda OŠ Frana Krste Frankopana iz Zagreba
16 svi Robot pijanist
Učenice 3b razreda OŠ Frana Krste Frankopana iz Zagreba pokušavaju robota naučiti svirati klavijature.
16 svi Šahovska parada
Učenje šahovskih figura nikad nije bilo lakše.
16 svi Neuron Bee – Librarian’s Little Helper: u potrazi
Neuron Bee: Librarian's Little Helper, robot-Pčelica nastala je kombinacijom komponenti iz Neuron kompleta i LEGO kockica, a u potrazi je za pričom koja se nalazi u zelenoj knjizi.
16 svi Superneuron spašava prirodu (dramsko – scenska digitalna umjetnost)
Dramsko - scenska eko predstava, ispričana kroz izrađene likove, dijalog, scenografiju,
16 svi Šetnja rovinjskom rivom
Projektom željela se predstaviti vizura rovinjske rive s usidrenim batanama koje se ljuljuškaju na moru.
16 svi Digitalna umjetnost
Stvoriti svoju digitalnu umjetničku sliku slikajući piksel po piksel bojom koju sami odaberete!
16 svi Budi umjetnik kao ja!
Čarobnim kistom odaberi boju na apstraktnoj slici i saznaj kojom bojom je obojana.
16 svi FLORA AUTOCRT
Flora Autocrt je istovremeno plesačica i slikarica.
16 svi LEPTIR ŠARENKO
Leptir Šarenko ima posebne sposobnosti i brze "reflekse": kada netko pokuša ubrati njegov cvijet on ga upozorava zujanjem i crvenom bojom, te kada ga netko pođe uhvatiti za krila, on ga izbjegne mašući krilima.
16 svi Robotski slikar “Kotačko”
Robot koji ručnim ili automatskim upravljanjem, u kombinaciji s kotačima različitih reljefnih uzoraka, stvara mala slikarska remek djela.
16 svi STEM cvijet
STEM cvijet spoj je programiranja s modulima iz Neuron seta uz izradu cvijeta od kolaž papira.
16 svi Robot za izražavanje bojama
Ljudi slabijeg vida i mobilnosti isto imaju potrebu za umjetničkim izračavanjem putem boja.
15 svi Rock and Roll
Projekt Rock and Roll imitira pozornicu za rock izvedbu svirača.
13 svi Čitač likovnog jezika
Čitač likovnog jezika na postojećim likovnim radovima prepoznaje i razlikuje tople boje, hladne boje, strukturne i obrisne crte, udubljeno i ispupčeno te se uz pomoć njega može vrednovati maštovitost likovnog rada.
12 svi Robot crtač
Robot koji crta prema daljinskom upravljanju
11 svi GLAZBENA KUTIJA EMOCIJA
Kroz glazbu i ples izražavaju se emocije.
11 svi Digitalna duga
Digitalna duga je duga kojoj se boje mijenjaju uz glazbu.
09 svi Ples sa zvijezdama
Ples sa zvijezdama je projekt u kojem plesači plešu potaknuti zvukom koji dobiju iz zvučnog senzora.
09 svi Šareni umjetnik
Jednorog na daljinsko upravljanje crta u duginim bojama.
02 svi SuperNašBowl- Ples za zvijezdama
Uređaj za rep sa zvijezdama.
25 tra DigiTrashArt
Umjetnička digitalna kanta za smeće koja nas upozorava kada je došlo vrijeme za pražnjenje.
20 svi Pametni semafori
Pametni semafori za propuštanje prometa s četiri prometne trake.
19 svi Pametna kuća
Projekt kontoliranja rasvjete , grijanja i hlađenja u kući.
18 svi LED’s Dance
Pametno odijelo LED's Dance svijetli u mraku prilikom svakog pokreta plesača/ice te pritiska na prekidač.
17 svi Mini e – piano
Povezati umjetnost i glazbu, tipkala koristimo kao tipke na pianu i stvaramo melodiju.
16 svi Arduino Art
Pomoću motora slika se vrti i razlijevanjem boja dobijemo umjetničko djelo.
16 svi Glazbene ledice
Svjetiljka koja upotpunjuje doživljaj slušanja glazbe svjetlećim efektima.
16 svi HOBOTIC 2.0 elektronički didaktički uređaj
Elektronički didaktički uređaj za poučavanje programiranja i glazbe
16 svi Arduino fontana sa svjetlosnim efektima
Model fonatne sa tri pumpe za vodu i LED strip trakom za osvjetljenje
16 svi Mješalica boje
Mješalica boje - kako uz pomoć osnovnih triju boja dobiti ostale bojesvejtlosti.
16 svi Disko lampa
Stolna svjetiljka koja mijenja boju kako bi se postigao „lightshow“.
16 svi Rasplesani valjak
Rasplesani valjak je projekt u kojem su svjetlosni efekti povezani s melodijom ili zvukovima iz okoline.
16 svi Odijelo za plesni podij
Za našeg drvenog robota Sašu napravili smo posebno odijelo za njegove plesne nastupe u koje smo ugradili LED lampice za upečatljiv scenski dojam.
16 svi Sviranje tonova sa 6 ili više tipkala
Sviranje sa 6 tipkala.
16 svi Balansna ploča – umjetnost pokreta
Učimo kroz igru i pokret - igra balansa, spretnosti i preciznosti.
16 svi iGrA sVjEtLa
Koristeći mikrokontroler i nekoliko redaka programskog koda koji pali gasi ledice dobili smo zanimljivu igru svjetla.
16 svi Bista Ironman Mk1
Budući da je tema bila digitalna umjetnost odlučili smo se napraviti bistu, a budući da volimo Marvel fimove i Ironmana odlučili smo se za bistu Ironmana Mark 1.
16 svi Svjetlosna umjentnost
Pomoću jostick-a i arduina se može crtati po LED matrici.
16 svi GSM – gibanje, svjetlo, motor
U ovom projektu mijenjamo brzinu okretanja motora koji pokreće osvjetljeni objekt i dobivamo razne svjetlosne efekte.
16 svi 2D ploter s 5 poluga
2D ploter s 5 poluga i pogonom na dva servo motora
16 svi Model svjetionika sa rotirajućim svjetlom
Izradili smo model svjetionika iz šperploče sa rotirajućim svjetlom koje se sastoji od tiskane pločice sa 6 LED dioda, servo motorom i Arduino mikrokontrolerom.
16 svi Svjetlosna instalacija – zvono za osobe oštećena sluha
Projektom Svjetlosno zvono izrađuje se uređaj koji osobama oštećenog sluha pomoću svjetlosnih signala označava prisutnost posjetitelja pred vratima.
16 svi Jednostavni model semafora
Jednostavni model semafora koji radi na principu semafora u prometu.
16 svi Svjetleći logo udruge u bojama
Učenici su izrdili Logo Udruge koji mijenja boje u zadanom vremenskom intervalu
16 svi Fenakinoskop
Napravili smo fenakistoskop koji se pokreće preko arduina i interneta
16 svi Saša – robot koji pleše
Saša je simpatični drveni robot koji izvodi jednostavne plesne pokrete, a njime se upravlja bežičnim putem
16 svi Rovinj LED & Art
Rovinj LED & Art projekt je 3D slika Rovinja na kojoj plastične kuće osvjetljava LED traka u dva načina rada: dan i noć.
16 svi SMART HOUSE
U projektu smo napravili maketu kućice i u nju stavili malo elektronike.
16 svi Himna naše škole
projekt u kojem spojamo glazbu, likovnu umjetnost sa Arduinom
16 svi RelaxFlower
Opustite se i smanjite stres uz naš RelaxFlower koji mijenja boju svjetla svojih latica.
16 svi Zračni klavir
Zračni klavir za zabavno učenje nota i sviranja.
16 svi Arduino Balerina
Top Model Balerina pleše na Arduino autu
16 svi Projekt Svjetionik
Projekt Svjetionik povezuje STEM s otocima, u projektu su se koristili kodovi za parkirni senzor i ispis teksta na easyC OLED ekran.
16 svi Disco Džuboks
Cilj Disko Džuboksa bio je simulirati izlazak u disko klub u kojem u isto vrijeme svira glazba, svijetle reflektori i ljudi plešu.
16 svi Vodeni svirač
Sviranje na čašama putem Arduina i aplikacije Blynk
16 svi Sunčev sustav
Izradili smo rad kojim smo htjeli prikazati Sunčev sustav uz pomoć digitalne tehnologije.
16 svi OKVIR ZA SLIKE “DIGITALNI CVIJET”
Napravuili smo okvir za slike od šperploče, obojali ga, ukrasili ukrasima koje smo sami napravili pomoću 3D olovke i krep papira, napraavili smo kod da diode koje su u cvijetu svijetle.
16 svi Drvo znanja
Drvo znanja nacrtano 3D olovkom koje prikazuje na OLED zaslonu formule.
16 svi Vodeni svijet
Prikaz života mora i oceana primjenom Arduina MKR1000 i RGB Led trake
16 svi Super lampa
Pomoću naše super lampe vizualno doživite vašu najdražu glazbu.
16 svi Slika emocija
Slika emocija prikazuje kako reagiramo na podražaje iz okoline.
16 svi Trogumbna klavijatura
Ovo je najnovija i najbolja verzia naše „trogubne klavijature“ koja sviranje dovodi na novi nivo zabave.
16 svi Light Show
U projektu smo napravili Light show pomoću arduina koristeći principe loma svjetlosti kroz tekućine.
16 svi Arduino MKR1000 klavir
U sklopu projekta Generacija NOW učenici OŠ Dubrava su izradili elektronički klavir pomoću platforme Arduino MKR1000
16 svi Plinski detektor s melodijom upozorenja
Detektor koncentracije CO, CO2 i LPG u zraku. Iznad zadane granice svira melodiju upozorenja
16 svi Čarobna kugla zemaljska
"Čarobna kugla zemaljska" je dizajnerska lampa koja povezuje digitalnu tehnologiju i umjetnost dizajna tehničkih tvorevina.
16 svi Zvukom do svjetla
Učenici su napravili projekt pod nazivom "Zvukom do svjetla", a čija je ideja da se zvuk prikaže svjetlom.
16 svi Digitalna razglednica
Uporabna digitalna razglednica sa Udbine.
16 svi Zvuk i svjetlo
Zvuk je preko senzora povezan sa svjetlosnim diodama , a Blynk očitava vrijednost diode.
16 svi Vitruvijev čovjek pokazuje vrijeme
Sat u obliku stiliziranog crteža Leonarda DaVincija – "Vitruvijev čovjek" koji rukama pokazuje vrijeme
16 svi Ukrasna zidna svjetiljka
Ukrasna zidna svjetiljka ima 4 različita načina rada omogućavaju da svjetiljka svijetli u različitim bojama i različitim efektima (igrom svjetlosti).
16 svi Rotirajuća stolna svjetiljka
Rotirajuća stolna svjetiljka omogućava personalizaciju vaše svjetiljke fotografijama sa željenim motivima, stvarajući specifičan i jedinstven izgled vašeg radnog stola.
16 svi Bratec Martin
Glazbena naprava koja svira dječju pjesmu Bratec Martin
16 svi Igra svijetla, oblika i zvuka
Pomoću fero tekućine (tekućina koja ima magnetična svojstva) napravili smo da joj elektromagnet mijenja oblik u ovisnosti o zvuku.
16 svi Moderna povijest
Spoj novog digitalnog doba sa umjetnosti i povijesti našega kraja.
16 svi Piksel Art
Piksel Art je zabavna igra koja omogućava crtanje različitih grafičkih oblika na OLED zaslonu.
16 svi Taping uređaj – pomagalo u nastavi TZK
Prilikom udarca na lijevo ili desno kućište sa senzorima vibracije, na lcd displayu ispisuje se broj udaraca za lijevi i desni senzor.
16 svi Arduino Minecraft Monitor
Arduino monitor koji nadzire Minecraft server preko mreže.
16 svi Interaktivna raketa
RGB osvijetljena raketa izrezana od akrila kontrolirana mobitelom.
16 svi Ulicama našeg grada
Digitalna kutijica za upoznavanje kulturnih spomenika grada Dubrovnika
16 svi S. O. O. S. Sustav obrane od smeća
Sustav obrane od smeća (S. O. O. S.) ima misiju obraniti Zemlju od nakupljanja smeća. Cilj je ukazati na važnost očuvanja okoliša.
16 svi NOVOBUKOVIČKI POZDRAV SUNCU
Uključivanje i isključivanje LED dioda različitim intenzitetom pomoću senzora svjetlosti.
16 svi SVIJETLEĆI KALENDAR
Svijetleći kalendar koji prikazuje tekući dan.
16 svi Različiti uzorci LED osvjetljenja uz Arduino
Uz pomoć Arduino opreme izrađeno je rješenje koje omogućuje upravljanje različitim uzorcima LED osvjetljenja
16 svi Glazbena škrinjica
U ovom projektu učenici su napravili automatiziranu glazbenu škrinjicu.
15 svi Ukrasna lampa
Cilj projekta: Izraditi pomoću Arduina zanimljivu i atraktivnu noćnu lampu koja bi stvarala različite boje i nijanse boja na temelju 3 osnovne boje: plave, crvene i žute.
15 svi Light Drumm
Udaranjem po bubnjevima pale se svjetlosni signali.
12 svi Digitalni cvijet
Projekt prikazuje IOT upravljanje svjetlećim cvijetom.
12 svi ZID UMJETNOSTI
Naš ZID UMJETNOSTI je pokušaj da mladim generacija predstavimo stara remek dijela koristeći digitalnu tehnologiju, kako njihova priča ne bi otišla u zaborav.
12 svi Don Quijote protiv obnovljivih izvora
Naš projekat naziva Don Quijote protiv obnovljivih izvora je slika koja prikazuje viteza Don Quijota u jurišu na vjetrenjaču ali sa pokretnim elementima.
11 svi Biljke i glazba
Ovisno o razini vlage cvijeta buzzer svira određenu melodiju i unutar aplikacije prikazuje se poruka o razini vlage i potrebi za zalijevanjem cvijeta.
11 svi Color Light Circles
Stvaranje digitalne umjetnosti s pomoću svjetla
03 svi Glazbena LED traka
Pretvaranje zvučnih valova u svjetlosne - Light Show
19 svi I. S. E. A. M. – Islander’s Sensor-Examinating and Analyzing Machine
Meteorološka stanica koja je kombinacija web dizajna, neuralne mreže i Blynka.
19 svi Pametni organizator
Pametni organizator za lakšu organizaciju i pronalaženje komponenata.
16 svi Laserska harfa
U projektu je pomoću Arduino pločice, nekoliko fotoorpornika i laserskih pokazivača sastavljena jednostavna hrafa i napisan je potreban programski kod.
16 svi Svjetleće drvo
Što je glasnoća okoline veća to se više lampica upali a one se pale pomoću relay modula.
16 svi Digitalna odjeća
Svakodnevna odjeća koja upotrebom digitalnih tehnologija poprima novu dimenziju i način korištenja.
16 svi Umjetnost inteligencija
Konstruirali smo robota koji crta fraktale - kao što je Kochova pahuljica. Nit vodilja je bila da je priroda najbolji umjetnik, jer mi nismo baš neki umjetnici.
16 svi Svjetleća skulptura
Svjetleća skulptura je ukrasna stolna svjetiljka ispisana na 3D pisaču s različitim mogućnostima korištenja i osvjetljavanja te upravljanjem putem mobilne aplikacije i interneta.
16 svi YOLO digitalni sat
Samo jednom se živi - YOLO digitalni sat, s nekom vrstom kazaljki - OK, sa LED trakom koja imitira kazaljke, s pokušajem zalijevanja u epoxy.
16 svi Digitalna blagdanska čestitka
Blagdanska (božićna) digitalna čestitka s lampicama, glazbom i porukom
16 svi Sat s riječima
Sat s riječima ne prikazuje brojke niti ma kazaljke, već vrijeme prikazuje u obliku ispisanih riječi
16 svi Čarobni trokut
Čarobni trokut prekrasnih svjetlosnih efekata
16 svi SLOW WIND ARENA
"Arena, ali ne bilo kakva - Arena s događanjem u njoj"
16 svi Samohodni robo usivač
Ovim projektom smo htjeli napraviti pojednostavljenu repliku samohodnog usisavača.
16 svi Batik sa RGB diodama
Miješanjem boja na batiku i pozadinskog svjetla koje stvaraju RGB diode stvara se tisuću verzija iste slike koja ujedno služi i kao dekorativno svjetlo kojim se upravlja pomoču aplikacije na mobitelu.
16 svi Pokretni robotski manipulator
Pokretni robotski manipulator – robotska ruka na pokretnoj platformi upravljano pomoću Blynk aplikacije.
16 svi Multimedijalni toranj
Multimedijalni toranj je toranj umjetničkih svjetlosnih efekata
16 svi Tug of war – digitalno potezanje užeta
Digitalna inačica natjecanja u potezanju užeta
16 svi KAZUB2 – IoT aplikacija kontrolera ambijenta za uzgoj biljaka
KAZUB2 je IoT aplikacija kontrolera ambijenta za uzgoj biljaka u terariju.
16 svi KAZUB1 – Kontroler ambijenta za uzgoj biljaka
Kazub1 je kontroler ambijenta za uzgoj biljaka u terariju, odnosno kontroliranom ambijentu.
16 svi Čarobna kutija
Kutija koja daje odgovore na temelju slučajno odabranih odgovora.
16 svi Artuino – mini CNC plotter
Artuino - mini crtač radi na principu CNC stroja. Uz elemente zadane teme (Art in STEAM), ima i u sebi komponentu očuvanja okoliša. Ekološki osviještena digitalna umjetnost!!!
16 svi Digitalna čestitka
Digitalna rođendanska čestitka predstavljena je Arduinom MKR1000 upravljanim svjetlećim diodama koje se naizmjence pale - gase, EasyC OLED ekranom na kojem se prikazuje poruka Happy birthday te senzorom dodira koji aktivacijom drži svje...
16 svi 3D virtualni muzej
Izradili smo 3D virtualni muzej koristeći Arduino i Unity program. U našem muzeju prikazali smo likovne radove učenika.
16 svi Ambijentalna svjetiljka
Ambijentalna svjetiljka za slušanje glazbe
16 svi Križić-kružić
Dobro poznata razbibriga križić-kružić (iks-oks) doživjela je svoju dugutalnu inačicu
16 svi IOT project V2
IOT project V2 je daljinski upravljano vozilo opremljeno radarom i kamerom s prikazom slike na ekranu mobitela.
16 svi Interaktivna e-Vaza
Multifunkcionalna e-Vaza za bolji ugođaj vašeg doma.
15 svi Uskršnja dekoracija
6 led dioda uz ultrazvučni senzor pale se i gase na uskršnjoj dekoraciji gdje je još za ukras Easy C displej na kojem piše Sretan Uskrs
12 svi RGB cvijet
Primjena RGB LED diode kao vizualni umjetnički doživljaj kod cvijeta izrađenog na 3D pisaču.
12 svi Interaktivna slika
Povezivanje ultrazvučnog senzora za prikaz grafičkih elemenata na ekranu, korištenjem programa Processing.
12 svi Pokretni cvijet
Cvijet koji se otvara i zatvara pomoću Arduina i Blynk aplikacije
11 svi 3D slika broda
Uz pomoć Arduina MKR1000, korištenjem senzora, motora, led traka i Blynk aplikacije simulirano je kretanje broda u različitim uvjetima.
11 svi Digitalni grafiti
Digitalnim grafitima možemo uljepšati neugledne zidove u naseljima energetski samoodrživim sklopovima rasvjete.
Tema natječaja je bila Digitalna umjetnost.
Ideja je bila da učenici osmisle projekt na zadanu temu te da ga izrade koristeći komponente iz kompleta oprema koje su dodijeljene ustanovama u sklopu projekta Generacija NOW. Mogli su kreirati bilo kakav projekt koji povezuje umjetnost („Art“ u „STEAM“-u) s tehnologijama 21. stoljeća, modernim trendovima i digitalizacijom. Projektni rad može biti nešto novo, ali također može davati i dodatne ili nove funkcionalnosti/zanimljivosti nečemu postojećem.
Dobna skupina od 1. do 4. razreda OŠ za realizaciju projekta koristila je dobiveni Neuron komplet, a dobne skupine od 5. do 8. razreda OŠ i od 1. do 4. razreda SŠ koristile su Arduino komplete i dodatne DFRobot komponente.
Učenici su realizirali projekt u timovima u svojim ustanovama. Jedan tim se sastoji od 2 do 4 učenika i mentora. Iznimno, tim može biti sastavljen od jednog učenika i jednog mentora uz suglasnost organizatora (IRIM-a).
Svaka ustanova na natječaj može prijaviti neograničen broj timova i svaki tim može prijaviti neograničen broj radova. Jedan mentor može mentorirati neograničen broj timova.
U svakoj dobnoj skupini dodjeljuje se nagrada za najbolji rad i po dva istaknuta rada.
Pobjednički tim finala izložbe, u svakoj kategoriji, osvojio je mobitele (Motorola G100 5G 8/128_blue) i pametne satove (Samsung G.Watch 4 Classic 46mm LTE Black).