Generacija NOW – Digitalna umjetnost: Izložba radova

Kreativni natječaj u sklopu projekta Generacija NOW 2021./22. je trajao od 05. travnja do 15. svibnja 2022. godine pod temom Digitalna umjetnost.

Sudjelovanje na natječaju je bilo obvezno za sve uključene ustanove koje sudjeluju u projektu te je ukupno zaprimljeno 167 radova.

Odabir najboljih radova se sastoji od dva kruga:

  • U prvom krugu su svi korisnici Izradi! edukativnog web portala mogli odabrati po tri (3) najbolja projekta iz svake kategorije.
  • U drugom krugu je Povjerenstvo s članovima HT-a, IRIM-a i drugih istaknutih suradnika od 1/3 svih radova koji su osvojili najviše glasova odabralo po tri (3) najbolja projekta iz svake kategorije.

Najbolji radovi odabrani od strane Povjerenstva pozvani su na finale i prezentaciju/izložbu koja se održala 14. lipnja 2022. u prostorijama Hrvatskog Telekoma u Zagrebu.

Na događaju je Povjerenstvo odabralo najbolji rad u svakoj kategoriji natječaja Generacije NOW 2021./22. koji je osvojio vrijedne nagrade.

Povjerenstvo čine:

  • Igor Vukasović, direktor Odjela za korporativne komunikacije u Hrvatskom Telekomu i predsjednik Povjerenstva
  • Boris Drilo, član Uprave i glavni direktor za tehniku i informacijske tehnologije u Hrvatskom Telekomu
  • Paolo Zenzerović, izvršni direktor u Institutu za razvoj i inovativnost mladih
  • Gordan Gledec, dekan Fakulteta elektrotehnike i računarstva
  • Lidija Kralj, predstavnica udruge Suradnici u učenju
  • Josipa Majić, suosnivačica, fintech Revuto
  • Hrvoje Meštrić, ravnatelj Uprave za znanost i tehnologiju
  • Joško Mrndže, direktor Googlea za regiju Adriatics
  • Ivan Mrvoš, osnivač, Include

U nastavku pogledajte pobjednike i istaknute radove.

Pobjednici natječaja

kategorija 1.-4. razred osnovne škole

Robotski slikar Kotačko - 1

OŠ fra Ante Gnječa Staševica

kategorija 5.-8. razred osnovne škole

Naslovna fotografija projekta

Dom mladih Rijeka

kategorija 1.-4. razred srednje škole

Naslovna

Tehnička škola Daruvar

Istaknuti radovi

1. – 4. razred osnovne škole

naslovna

OŠ Sveti Križ Začretje, PŠ Mirkovec

IMG_20220513_130920

OŠ Frana Krste Frankopana Zagreb

5. – 8. razred osnovne škole

fontana1

Udruga tehničke tehničke kulture “Galileo Galilei” Rovinj

slika1

KUD Sveti Juraj na Bregu

1. – 4. razred srednje škole

slika-01

Škola za grafiku, dizajn i medijsku produkciju

naslovna sat

Zajednica tehničke kulture Grada Osijeka

Pristigli radovi: 1. - 4. razred osnovne škole

Učenici 3a razreda OŠ Frana Krste Frankopana iz Zagreba pokušavaju dva robota naučiti plesati valcer.

Mala digitalna izložba radova učenika 2a razreda OŠ Frana Krste Frankopana iz Zagreba

Učenice 3b razreda OŠ Frana Krste Frankopana iz Zagreba pokušavaju robota naučiti svirati klavijature.

Picasso umjetnik udaljenim pristupom

Naša škola na kratko vrijeme postala je Hogwarts.

Projektom željela se predstaviti vizura rovinjske rive s usidrenim batanama koje se ljuljuškaju na moru.

Stvoriti svoju digitalnu umjetničku sliku slikajući piksel po piksel bojom koju sami odaberete!

Čarobnim kistom odaberi boju na apstraktnoj slici i saznaj kojom bojom je obojana.

Flora Autocrt je istovremeno plesačica i slikarica.

Leptir Šarenko ima posebne sposobnosti i brze "reflekse": kada netko pokuša ubrati njegov cvijet on ga upozorava zujanjem i crvenom bojom, te kada ga netko pođe uhvatiti za krila, on ga izbjegne mašući krilima.

Robot koji ručnim ili automatskim upravljanjem, u kombinaciji s kotačima različitih reljefnih uzoraka, stvara mala slikarska remek djela.

Živa slika za beskonačnu zabavu

STEM cvijet spoj je programiranja s modulima iz Neuron seta uz izradu cvijeta od kolaž papira.

Projekt Rock and Roll imitira pozornicu za rock izvedbu svirača.

Čitač likovnog jezika na postojećim likovnim radovima prepoznaje i razlikuje tople boje, hladne boje, strukturne i obrisne crte, udubljeno i ispupčeno te se uz pomoć njega može vrednovati maštovitost likovnog rada.

Robot Max trepće oočima kad mu se obraćamo.

Robot koji crta prema daljinskom upravljanju

Digitalna duga je duga kojoj se boje mijenjaju uz glazbu.

Ples sa zvijezdama je projekt u kojem plesači plešu potaknuti zvukom koji dobiju iz zvučnog senzora.

Jednorog na daljinsko upravljanje crta u duginim bojama.

Umjetnička digitalna kanta za smeće koja nas upozorava kada je došlo vrijeme za pražnjenje.

Digitalni plesač koji pleše u ritmu muzike za ples.

Pristigli radovi: 5. - 8. razred osnovne škole

Pametni semafori za propuštanje prometa s četiri prometne trake.

Projekt kontoliranja rasvjete , grijanja i hlađenja u kući.

Pametno odijelo LED's Dance svijetli u mraku prilikom svakog pokreta plesača/ice te pritiska na prekidač.

Jednostavan program za crtanje na povezanim uređajima MKR 1000 pločici i easyC OLED ekranu.

Povezati umjetnost i glazbu, tipkala koristimo kao tipke na pianu i stvaramo melodiju.

Pomoću motora slika se vrti i razlijevanjem boja dobijemo umjetničko djelo.

Svjetiljka koja upotpunjuje doživljaj slušanja glazbe svjetlećim efektima.

Mješalica boje - kako uz pomoć osnovnih triju boja dobiti ostale bojesvejtlosti.

Za našeg drvenog rasplesanog robota Sašu napravili smo jukebox s daljinskim upravljanjem koji svira njegove omiljene melodije.

Stolna svjetiljka koja mijenja boju kako bi se postigao „lightshow“.

Rasplesani valjak je projekt u kojem su svjetlosni efekti povezani s melodijom ili zvukovima iz okoline.

Za našeg drvenog robota Sašu napravili smo posebno odijelo za njegove plesne nastupe u koje smo ugradili LED lampice za upečatljiv scenski dojam.

Robot zabavni umjetnik koji pleše i crta.

Koristeći mikrokontroler i nekoliko redaka programskog koda koji pali gasi ledice dobili smo zanimljivu igru svjetla.

Budući da je tema bila digitalna umjetnost odlučili smo se napraviti bistu, a budući da volimo Marvel fimove i Ironmana odlučili smo se za bistu Ironmana Mark 1.

Pazitelj je program koji bi trebao detektirati temperaturu, vlagu i plin.

U ovom projektu mijenjamo brzinu okretanja motora koji pokreće osvjetljeni objekt i dobivamo razne svjetlosne efekte.

Izradili smo model svjetionika iz šperploče sa rotirajućim svjetlom koje se sastoji od tiskane pločice sa 6 LED dioda, servo motorom i Arduino mikrokontrolerom.

Robot koji pomoću koda i Arduino pločice miješanjem tri osnovne boje: crvene, plave i žude daje kombinacije boja: zelenu, narančastu, smeđu, ljubičastu i tirkiznu.

Poštiko je kartonski pametni poštanski sandučić kojemu se otvaraju vrata na touch senzor sa servo motorom, a dok su vrata otvorena svijetli Led dioda.

Napravili smo fenakistoskop koji se pokreće preko arduina i interneta

Saša je simpatični drveni robot koji izvodi jednostavne plesne pokrete, a njime se upravlja bežičnim putem

Rovinj LED & Art projekt je 3D slika Rovinja na kojoj plastične kuće osvjetljava LED traka u dva načina rada: dan i noć.

mkr1000 - sat koji mjeri vrijeme 🙂

U projektu smo napravili maketu kućice i u nju stavili malo elektronike.

projekt u kojem spojamo glazbu, likovnu umjetnost sa Arduinom

Opustite se i smanjite stres uz naš RelaxFlower koji mijenja boju svjetla svojih latica.

Zračni klavir za zabavno učenje nota i sviranja.

Projekt Svjetionik povezuje STEM s otocima, u projektu su se koristili kodovi za parkirni senzor i ispis teksta na easyC OLED ekran.

Cilj Disko Džuboksa bio je simulirati izlazak u disko klub u kojem u isto vrijeme svira glazba, svijetle reflektori i ljudi plešu.

Sviranje na čašama putem Arduina i aplikacije Blynk

Izradili smo rad kojim smo htjeli prikazati Sunčev sustav uz pomoć digitalne tehnologije.

Modernizirana maketa Krčkog mosta

Napravuili smo okvir za slike od šperploče, obojali ga, ukrasili ukrasima koje smo sami napravili pomoću 3D olovke i krep papira, napraavili smo kod da diode koje su u cvijetu svijetle.

Izrada unikatne lampe pomoću 3D olovke koja svijetli kada joj se netko približi.

Drvo znanja nacrtano 3D olovkom koje prikazuje na OLED zaslonu formule.

Prikaz života mora i oceana primjenom Arduina MKR1000 i RGB Led trake

Pomoću naše super lampe vizualno doživite vašu najdražu glazbu.

Slika emocija prikazuje kako reagiramo na podražaje iz okoline.

Ovo je najnovija i najbolja verzia naše „trogubne klavijature“ koja sviranje dovodi na novi nivo zabave.

U projektu smo napravili Light show pomoću arduina koristeći principe loma svjetlosti kroz tekućine.

U sklopu projekta Generacija NOW učenici OŠ Dubrava su izradili elektronički klavir pomoću platforme Arduino MKR1000

"Čarobna kugla zemaljska" je dizajnerska lampa koja povezuje digitalnu tehnologiju i umjetnost dizajna tehničkih tvorevina.

Učenici su napravili projekt pod nazivom "Zvukom do svjetla", a čija je ideja da se zvuk prikaže svjetlom.

Zvuk je preko senzora povezan sa svjetlosnim diodama , a Blynk očitava vrijednost diode.

Ukrasna zidna svjetiljka ima 4 različita načina rada omogućavaju da svjetiljka svijetli u različitim bojama i različitim efektima (igrom svjetlosti).

Rotirajuća stolna svjetiljka omogućava personalizaciju vaše svjetiljke fotografijama sa željenim motivima, stvarajući specifičan i jedinstven izgled vašeg radnog stola.

Glazbena naprava koja svira dječju pjesmu Bratec Martin

Pomoću fero tekućine (tekućina koja ima magnetična svojstva) napravili smo da joj elektromagnet mijenja oblik u ovisnosti o zvuku.

Spoj novog digitalnog doba sa umjetnosti i povijesti našega kraja.

Piksel Art je zabavna igra koja omogućava crtanje različitih grafičkih oblika na OLED zaslonu.

Pomoću PIXELUINA crtamo različite oblike na 8x8 LED matrixu koristeći web stranicu.

RGB osvijetljena raketa izrezana od akrila kontrolirana mobitelom.

Digitalna kutijica za upoznavanje kulturnih spomenika grada Dubrovnika

Sustav obrane od smeća (S. O. O. S.) ima misiju obraniti Zemlju od nakupljanja smeća. Cilj je ukazati na važnost očuvanja okoliša.

Za natječaj „Digitalna umjetnost“ izradili smo led kocku od lampica koja može koristiti kao zanimljiv ukrasni predmet.

U ovom projektu učenici su napravili automatiziranu glazbenu škrinjicu.

Cilj projekta: Izraditi pomoću Arduina zanimljivu i atraktivnu noćnu lampu koja bi stvarala različite boje i nijanse boja na temelju 3 osnovne boje: plave, crvene i žute.

Udaranjem po bubnjevima pale se svjetlosni signali.

DJ BOX je glazbena kutija koja stvara svjetlosne efekte.

Projekt prikazuje IOT upravljanje svjetlećim cvijetom.

Naš ZID UMJETNOSTI je pokušaj da mladim generacija predstavimo stara remek dijela koristeći digitalnu tehnologiju, kako njihova priča ne bi otišla u zaborav.

Projekt prikazuje rad semafora.

Naš projekat naziva Don Quijote protiv obnovljivih izvora je slika koja prikazuje viteza Don Quijota u jurišu na vjetrenjaču ali sa pokretnim elementima.

Ovisno o razini vlage cvijeta buzzer svira određenu melodiju i unutar aplikacije prikazuje se poruka o razini vlage i potrebi za zalijevanjem cvijeta.

Foto panel s izmjenjivim fotografijama

Pristigli radovi: 1. - 4. razred srednje škole

Pametni organizator za lakšu organizaciju i pronalaženje komponenata.

Inovativni način učenja abecede

Naši likovi predstavljaju upravo to, razilazak dvoje stranaca koji pronalaze utjehu samo znajući da ipak nisu sami i da postoji još netko.

U projektu je pomoću Arduino pločice, nekoliko fotoorpornika i laserskih pokazivača sastavljena jednostavna hrafa i napisan je potreban programski kod.

LED kocka veličine 4x4x4 koja se koristi kao light show.

Što je glasnoća okoline veća to se više lampica upali a one se pale pomoću relay modula.

Pomoću potenciometra birate opciju pjesama i boje, a radi tek kada je ostvaren kontakt sa senzorom na dodir.

Svakodnevna odjeća koja upotrebom digitalnih tehnologija poprima novu dimenziju i način korištenja.

Konstruirali smo robota koji crta fraktale - kao što je Kochova pahuljica. Nit vodilja je bila da je priroda najbolji umjetnik, jer mi nismo baš neki umjetnici.

Svjetleća skulptura je ukrasna stolna svjetiljka ispisana na 3D pisaču s različitim mogućnostima korištenja i osvjetljavanja te upravljanjem putem mobilne aplikacije i interneta.

Samo jednom se živi - YOLO digitalni sat, s nekom vrstom kazaljki - OK, sa LED trakom koja imitira kazaljke, s pokušajem zalijevanja u epoxy.

Cool sat za moderan način provjere vremena 🙂

Sat s riječima ne prikazuje brojke niti ma kazaljke, već vrijeme prikazuje u obliku ispisanih riječi

"Arena, ali ne bilo kakva - Arena s događanjem u njoj"

Ovim projektom smo htjeli napraviti pojednostavljenu repliku samohodnog usisavača.

Miješanjem boja na batiku i pozadinskog svjetla koje stvaraju RGB diode stvara se tisuću verzija iste slike koja ujedno služi i kao dekorativno svjetlo kojim se upravlja pomoču aplikacije na mobitelu.

Pokretni robotski manipulator – robotska ruka na pokretnoj platformi upravljano pomoću Blynk aplikacije.

Kutija koja daje odgovore na temelju slučajno odabranih odgovora.

Artuino - mini crtač radi na principu CNC stroja. Uz elemente zadane teme (Art in STEAM), ima i u sebi komponentu očuvanja okoliša. Ekološki osviještena digitalna umjetnost!!!

Digitalna rođendanska čestitka predstavljena je Arduinom MKR1000 upravljanim svjetlećim diodama koje se naizmjence pale - gase, EasyC OLED ekranom na kojem se prikazuje poruka Happy birthday te senzorom dodira koji aktivacijom drži svje...

Naš projekt IoT 4 SDGs podrška je svakom poljoprivredniku, OPGu ili poljoprivrednoj industriji u vidu praćenja, automatizacije i analize podataka pomoću IoTa s ciljem upravljanja poljoprivrednim površinama uz uštedu vremena, novca, re...

Izradili smo 3D virtualni muzej koristeći Arduino i Unity program. U našem muzeju prikazali smo likovne radove učenika.

Dobro poznata razbibriga križić-kružić (iks-oks) doživjela je svoju dugutalnu inačicu

IOT project V2 je daljinski upravljano vozilo opremljeno radarom i kamerom s prikazom slike na ekranu mobitela.

Digitalna slika koju možeš editirati.

Semafor za automobile i pješake sa zvučnikom

6 led dioda uz ultrazvučni senzor pale se i gase na uskršnjoj dekoraciji gdje je još za ukras Easy C displej na kojem piše Sretan Uskrs

Fotobrod nam omogućuje da snimamo i fotografiramo podvodni svijet te iznosimo umjetnost iz dubina na površinu

Kutija sa školjkama koja reagira na glazbu.

Primjena RGB LED diode kao vizualni umjetnički doživljaj kod cvijeta izrađenog na 3D pisaču.

Povezivanje ultrazvučnog senzora za prikaz grafičkih elemenata na ekranu, korištenjem programa Processing.

Cvijet koji se otvara i zatvara pomoću Arduina i Blynk aplikacije

Uz pomoć Arduina MKR1000, korištenjem senzora, motora, led traka i Blynk aplikacije simulirano je kretanje broda u različitim uvjetima.

Digitalnim grafitima možemo uljepšati neugledne zidove u naseljima energetski samoodrživim sklopovima rasvjete.

Tema, oprema i kratki opis

Tema natječaja je bila Digitalna umjetnost.

Ideja je bila da učenici osmisle projekt na zadanu temu te da ga izrade koristeći komponente iz kompleta oprema koje su dodijeljene ustanovama u sklopu projekta Generacija NOW. Mogli su kreirati bilo kakav projekt koji povezuje umjetnost („Art“ u „STEAM“-u) s tehnologijama 21. stoljeća, modernim trendovima i digitalizacijom. Projektni rad može biti nešto novo, ali također može davati i dodatne ili nove funkcionalnosti/zanimljivosti nečemu postojećem.

Dobna skupina od 1. do 4. razreda OŠ za realizaciju projekta koristila je dobiveni Neuron komplet, a dobne skupine od 5. do 8. razreda OŠ i od 1. do 4. razreda SŠ koristile su Arduino komplete i dodatne DFRobot komponente.

Sudjelovanje u natječaju

Učenici su realizirali projekt u timovima u svojim ustanovama. Jedan tim se sastoji od 2 do 4 učenika i mentora. Iznimno, tim može biti sastavljen od jednog učenika i jednog mentora uz suglasnost organizatora (IRIM-a).

Svaka ustanova na natječaj može prijaviti neograničen broj timova i svaki tim može prijaviti neograničen broj radova. Jedan mentor može mentorirati neograničen broj timova.

U svakoj dobnoj skupini dodjeljuje se nagrada za najbolji rad i po dva istaknuta rada.

Nagrade

Pobjednički tim finala izložbe, u svakoj kategoriji, osvojio je mobitele (Motorola G100 5G 8/128_blue) i pametne satove (Samsung G.Watch 4 Classic 46mm LTE Black).