Nagradni natječaj: Junior Engineer Academy 2.0

Završio je nagradno kreativni natječaj u sklopu projekta Junior Engineer Academy 2.0. 

 

Tema natječaja je bila Očuvanje kulturne baštine pomoću tehnologije, a trajao je od 20. travnja do 8. lipnja 2022. godine.

 

U glasovanju za odabir najboljeg rada sudjelovali su korisnici Izradi! web portala koji imaju osvojen barem 1 master bedž i komisija IRIM-a koju su činili Josip Šimić, Dario Vlahović i Teodora Tadej.

Pobjednik natječaja je Chipkaino, Srednja škola Konjščina, a rang ljestvicu svih projekata pogledajte ovdje. U nastavku pogledajte detaljnije o pobjedniku i ostalim prijavljenim radovima.

Sudjelovanje na natječaju je bilo obvezno za sve uključene ustanove u projektu Junior Engineer Academy 2.0 te su se mogle prijaviti i ostale srednje škole koje su imale potrebnu opremu za izradu projektnog rada.

Pobjednik natječaja
Chipkaino1-scaled1

Srednja škola Konjščina

Pristigli radovi

Uz pomoć Arduina MKR1000, ultrazvučnog senzora, led lampica i buzzera napravili smo postav koji detektira krađu Vučedolske golubice čiji smo model prethodno izradili u programu Fusion te ju isprintali 3D pisačem.

Sustav za upozorenje držanja odstojanja izloženih umjetnina

Trivia kviz o hrvatskoj povijesti i glagoljici u kutiji s motivima Bašćanske ploće

Sustav za očuvanje kulturne baštine

Chipkaino predstavlja instrument očuvanja kulturne baštine na način da iscrtava različite oblike čipke. Čipka je hrvatsko kulturno dobro te se nalazi na UNESCO-voj listi nematerijalne kulturne baštine.

Nuklearna elektrana u Černobilu s višom razinom sigurnosti u obliku senzora svjetla, temperature i pištala kao upozorenja.

Miševi su jedni od najvećih uništavača kulturne baštine. Knjige, slike, umjetnine, zidovi, nema stvari koje ovi mali glodavci neće napasti. Ljudi ih inače rješavaju nasilnim metodama, a mi smo ih odlučili istjerati na puno humaniji...

Automatska brana za zaštitu mlinice od poplave i oštećenja

Ponosni na svoju prošlost i spremni za izazove sadašnjosti izradili smo IoT model vukovarskog vodotornja koji na autentičan način nastavlja čuvati sjećanja na hrabre ljude i ratnu prošlost Grada Heroja jednako kao i što odašilje po...

U sklopu projekta izradili smo 3D prikaz Gornjeg grada. Pritiskom na senzor kod pojedine lokacije na ekranu se ispisuju povijesni podaci.

Digitalni Orion je digitalna verzija neolitskog kalendara Orion pronađenog na prostorima današnjih Vinkovaca.

Ideja za naš projekt je korištenje senzora požara kao preventivna zaštita umjetnina i primjena IoT kao mjere zaštite od krađe umjetnina, te izrade elemenata na 3D pisaču.

Izrada prevoditelja Glagoljica - latinica putem Arduino MKR1000 platforme

Tema i kratki opis

Tema natječaja je bila Očuvanje kulturne baštine pomoću tehnologije.

 

Ideja je bila da učenici osmisle projekt na zadanu temu te ga izrade koristeći komponente koje su podijeljene ustanovama (Arduino kompleti i 3D printer). Pri izradi projektnog rada potrebno je koristiti minimalno jednu Arduino elektroničku pločicu i minimalno jedan 3D printani element. Moguće je koristiti i druge tehnologije pod uvjetom da je Arduino elektronička pločica centralna i polazna točka izrađenog projekta.

Sudionici su se mogli fokusirati na specifičan spomenik kulturne baštine (iz Hrvatske ili svijeta) ili izraditi univerzalan projekt koji se može primijeniti na više (ili sve) regija, spomenika ili oblika kulturne baštine. Projektni rad može biti nešto novo, ali također može davati i dodatne ili nove funkcionalnosti/zanimljivosti nečemu postojećem. Rad natječaja treba na neki način pomoći, olakšati, unaprijediti ili ubrzati proces očuvanja kulturne baštine koristeći moderne tehnologije.

Sudjelovanje u natječaju

Učenici su realizirali projekt u timovima u svojim ustanovama.

Jedan tim se sastoji od 2 do 4 učenika i njihovog mentora.

Svaka ustanova na natječaj može prijaviti neograničen broj timova i svaki tim može prijaviti neograničen broj radova. Jedan mentor može mentorirati neograničen broj timova.

Nagrade

Pobjednički tim je osvojio po jedan primjerak DJ miksera (Jay-D), AI robota (Wheelson) i mobitela (Ringo) poznatog hrvatskog makera Alberta Gajšaka.