Generacija NOW – Pametna rješenja za svijet bez prepreka: Izložba radova

IRIM otvara nagradno kreativni natječaj u sklopu projekta Generacija NOW 2023./2024. za online izložbu radova.

Tema natječaja je Pametna rješenja za svijet bez prepreka, a natječaj traje od 8. travnja 2024. do 19. svibnja 2024. godine.

Na natječaj se mogu prijaviti sve ustanove uključene u projekt Generacija NOW 2023./2024.

Tema, oprema i kratki opis

Tema natječaja je Pametna rješenja za svijet bez prepreka.

Sudionici trebaju osmisliti projekt na zadanu temu te ga izraditi koristeći komponente dodijeljene ustanovama u sklopu projekta ili nabavljene pomoću financijskih donacija projekta Generacija NOW. Osim njih, mogu koristiti i dodatnu opremu u svom vlasništvu.

Sudionici mogu kreirati bilo kakav projekt koji pomaže osobama s poteškoćama ili invaliditetom u savladavanju izazova s kojima se susreću u svakodnevnom životu ili u različitim situacijama (doma, u školi, u prijevozu, u aktivnostima, itd.). Osobe s invaliditetom, uključujući djecu s teškoćama u razvoju, su osobe koje imaju dugotrajna tjelesna, mentalna, intelektualna ili osjetilna oštećenja koja u međudjelovanju s različitim preprekama u okolini mogu biti spriječeni u ravnopravnom sudjelovanju u društvu.

Bitno je da je rad jasno povezan s temom i da je “srce” svakog projekta donirana oprema kroz Generaciju NOW. Projektni rad može biti nešto novo, ali također može davati i dodatne ili nove funkcionalnosti/zanimljivosti nečemu postojećem.

Dobna skupina od 1. do 4. razreda OŠ za realizaciju projekta koristi Neuron komplet/e, a dobne skupine od 5. do 8. razreda OŠ i od 1. do 4. razreda SŠ koriste Arduino i/ili Dasduino komplete i dodatne DFRobot komponente.

Sudjelovanje u natječaju

Sudionici realiziraju projekt u timovima u svojim ustanovama. Jedan tim se sastoji od 2 do 4 učenika i mentora. Iznimno, tim može biti sastavljen od jednog učenika i jednog mentora uz suglasnost organizatora (IRIM-a).
Svaka ustanova na natječaj može prijaviti neograničen broj timova i svaki tim može prijaviti neograničen broj radova. Jedan mentor može mentorirati neograničen broj timova.

Prijava

Za prijavu rada potrebno je dostaviti videoprezentaciju projekta do maksimalno 3 minute trajanja, opis projekta, naslovnu fotografiju projekta, programski kod (ukoliko projekt sadrži kod) te kvalitetne fotografije postupka izrade projekta.

Timovi od 1. do 4. razreda osnovne škole prilikom prijave radova, uz prezentacijski dio prijave, prilažu screenshot koda za Neuron, ako ga rad sadrži, dok timovi koji koriste Arduino i/ili Dasduino opremu za izradu rada trebaju priložiti Arduino i/ili Dasduino kod te screenshot i pojašnjenje mobilne aplikacije za kontrolu uređaja.

Nakon predaje će biti organizirana online izložba radova na kojoj će se birati najbolji projekti koji će biti pozvani na središnje događanje ovogodišnje Generacije NOW.

Na središnjem događanju svi timovi će sudjelovati na Hackatonu te će se birati najbolji rad svake kategoije. Pri odabiru najboljeg rada, povjerenstvo će posebno gledati kvalitetu videoprezentacije (prikaz rada), inovativnost, kreativnost,tehničku izvedbu i rezultat na Hackatonu.

Središnje događanje će biti organizirano u lipnju školske godine 2023./24. Na događaju će se birati najbolji radovi te će projektnim sudionicima biti uručene nagrade.

Svoje projekte možete prijaviti do 19. svibnja 2024. do 23.59 sati.

Mentor ispunjava obrazac za prijavu kojem može pristupiti klikom na gumb svoje kategorije. Za pristupanje i ispunjavanje obrasca mentor mora biti prijavljen na Izradi! portalu preko svog korisničkog računa.

Nagrade

Pobjednički tim svake kategorije će osvojiti prigodne vrijedne nagrade.

Pristigli radovi: 1. - 4. razred osnovne škole

Robomatizator Stemovčić je robot vodič slijepih osoba za siguran prelazak preko obilježenog pješačkog prijelaza.

Senzo BOX je senzorna kutija koja svojim sadržajem pomaže djeci sa neurološkim poteškoćama u svladavanju svakodnevnih izazova.

Cilj projekta je paljenje i gašenje svjetla uz pomoć aplikacije na mobilnom uređaju te tako pomoći osobama s invaliditetom te bilo kojom drugom teškoćom u razvoju.

Ovaj uređaj je dizajniran s terapeutskim ciljem, pomažući osobama s invaliditetom u razvoju motoričkih sposobnosti.

U plavoj sobi osjećamo se dobro, sve brige nestaju, igramo se, istražujemo, opuštamo se i odmaramo.

Robo-rampa namijenjena je osobama s oštećenjima vida te im olakšava snalaženje u prometu.

Svjetlo se pali pljeskanjem.

ColorMan je robot koji pomaže ljudima s poteškoćama u prepoznavanju boja na način da izgovara, ispisuje i prikazuje očitanu boju.

Uređaj koji pomaže nijemim osobama u komunikaciji s drugom osobom u slučaju opasnosti.

Auto koji vozi času do spremišta za vodu te se tamo puni čaša vodom.

Tipka za pomoć pomaže nepokretnim ili slabo pokretnim osobama pozvati osobu u pomoć.

Umjetni vid signalizira zvučnim signalom slabovidnim osobama prepreku ispred njih.

Pristigli radovi: 5. - 8. razred osnovne škole

Ovaj uređaj značajno poboljšava kvalitetu života osobama s oštećenjem sluha, omogućavajući im da budu svjesni zvučnih signala u svojoj okolini putem vizualnih i tekstualnih obavijesti.

U okviru projekta generacijaNOW naš rad UV štap za pomoć slabovidnim osobama -radar za prepreke.

Ovaj uređaj značajno poboljšava mobilnost i sigurnost slijepih i slabovidnih osoba, omogućavajući im veću samostalnost u svakodnevnim aktivnostima.

Handy Vision je projekt osmišljen da, osobama s oštećenjem vida, slabovidnim i slijepim osobama, olakša kretanje kroz okolinu.

Pametni zvučnik koji pomaže nijemim osobama u govoru.

Pametna kapa koja pomaže slabovidnim osobama u kretanju okolinom.

Ovaj projekt pomoću UZ senzora, zvučnim signalima upozorava slijepu ili slabovidnu osobu na udaljenost od objekata.

Pametna ruka izgovara riječi na osnovi savijanja prstiju ruke

Spušteni prekidač omogućuje osobama s poteškoćama u kretanju , odnosno u invalidskim kolicima, korištenje prekidača.

Semafor za zvuk je projekt za pomoć učenicima koji slabije čuju, kako bi dobili vizualni podražaj o zvuku u učionici.

Projekt je zamišljen kao "pametna kapa" koja detektira prepreke i upozorava korisnika na iste.

NOTE by NOTE - pomoć u učenju sviranja klavijatura.

Ovaj robot slabovidnim osobama može pomoći pri snalaženju u prostoru. Svojim zvučnim signalima upozorava korisnika gdje je prepreka i koliko je udaljen od nje.

Projekt automatskog zalijevanja biljaka koristi Arduino mikrokontroler i senzore vlage tla za prilagodljivo zalijevanje, pružajući olakšanje osobama s invaliditetom i poboljšavajući kvalitetu života kroz brigu o biljkama.https://youtu...

Pametni sat koji daje svjetlosni signal kad netko govori.

Uređaj koji pomaže nijemim osobama u komunikaciji s drugom osobom u slučaju opasnosti.

Naš projekt smo zamislili da pomognemo osobama s poteškoćama u kretanju da mogu samostalno i neovisno o dugim osobama živjeti u svojim stambenim prostorima.

Pristigli radovi: 1. - 4. razred srednje škole

Automat za pomoć pri uzimanju tableta.

Aqualifter omogućije osobama s invaliditetom ulazak u vodu odnosno izlazak iz vode na siguran način, koji ne iziskuje veliki tjelesni napor.

Uređaj koji olakšava komunikaciju gluhim osoba

Sustav narukvice, svjetlosnog zvona i multimedijalnog zvona omogućuje osobi oštećenog sluha nesmetano kretanje po cijelom stanu, kući, dvorištu ili vrtu, a da u svakom trenutku može znati je li mu netko „zvoni“ pred vratima (posje...

Pametni štap koji detektira prepreke prilikom kretanja slijepih osoba

Digitalna igra brze reakcije koja doprinosi razvoju motoričkih i kognitivnih sposobnosti

Prevoditelj znakova, slova i brojeva u morseov kod u obliku zvuka, svjetla i teksta.

Pametne naočale za slijepe osobe predstavljaju tehnološku inovaciju koja može značajno poboljšati kvalitetu života osoba s oštećenjem vida.

Lampa od 220V kontrolirana pir senzorom i relejom preko arduina

Smart Stick koji prepoznaje prepreku ispred sebe, zatim zvučnik zapišti kako bi upozorio osobu na prepreku.

Bijeli štap sa senzorima za pomoć pri kretanju slijepim i slabovidnim osobama.

Aedis je digitalna platforma koja transformira hotelske usluge pružajući personalizirano iskustvo za goste s poteškoćama kroz prilagodljivu aplikaciju, web stranicu i pametna vrata koja se otključavaju preko NFC-a, te administrativne a...

Otvaranje i zatvaranje vrata pomoću servo motora koji je upravljan preko Arduino platforme, pomoću daljinskog upravljača kao pomoć osobama s poteškoćama u kretanju

Pomagalo slijepim osobama mjereći udaljenost od objekta ispred osobe i obavještava ju ukoliko je taj objekt blizu, također može na mobilni uređaj poslati obavijest ako je osoba u slučaju opasnosti.

Detektor pada je inovativni uređaj dizajniran za automatsko prepoznavanje i signaliziranje pada.

Senzor na vratima detektira ulaz osoba u prostoriju, nakon čega se pali zujalica (zvučnik) i svijetlo koje signalizira da netko dolazi.