Revolucija digitalne pismenosti – kreativni natječaj

U sklopu projekta Revolucija digitalne pismenosti otvaramo kreativni natječaj za izradu edukativnih materijala koji će obogatiti rad s micro:bitom u razrednoj nastavi.

Natječaj traje od 17. ožujka do 8. lipnja 2025. i namijenjen je svim osnovnim školama i njihovim djelatnicima uključenima u projekt.

Ukupno ćemo kroz kreativni natječaj odabrati 10 najboljih projekata koji će dobiti nagrade. 5 projekata ćemo odabrati od onih koji budu prijavljeni do 4.5. (originalan rok natječaja) i preostalih 5 koji budu prijavljeni do kraja natječaja, 8. lipnja.

Revolucija digitalne pismenosti je projekt Rotary kluba Zagreb Centar u partnerstvu s Institutom za razvoj i inovativnost mladih – IRIM.

Tema, oprema i kratki opis

Tema natječaja je otvorena, a svrha je izrada edukativnih materijala koji će nastavnicima olakšati korištenje micro:bita u razrednoj nastavi i unaprijediti digitalne kompetencije učenika.

Sudionici mogu osmisliti edukativne materijale koji se mogu koristiti u sklopu redovne nastave ili izvannastavnih aktivnosti.

Micro:bit v2 mora biti središnji dio projekta, a može se koristiti jedan ili više micro:bitova.

Uz micro:bit, u projektu se mogu koristiti i druge, vlastito izrađene kreacije, kao i materijali poput kartona, plastike, metala i drugih materijala. Također, moguće je koristiti dodatne komponente i proširenja za micro:bit, poput senzora, modula i vanjskih dodataka, kako bi se obogatio sadržaj i proširile mogućnosti primjene. Ključno je da micro:bit v2 bude „srce” vašeg projekta.

Sudjelovanje u natječaju

Svaka ustanova može prijaviti neograničen broj radova, a na svakom radu može raditi jedan ili više nastavnika/učitelja/knjižničara.

Prijava

Za prijavu rada potrebno je dostaviti videoprezentaciju projekta do maksimalno 3 minute trajanja, opis projekta, naslovnu fotografiju projekta, programski kod za micro:bit te kvalitetne fotografije postupka izrade projekta.

Nakon prijava će biti organizirana online izložba radova na kojoj će se birati najbolji projekti.

Pri odabiru najboljeg rada, povjerenstvo će posebno gledati kvalitetu videoprezentaciju (prikaz rada), inovativnost, kreativnost, tehničku izvedbu i rezultat rada. Povjerenstvo čine stručnjaci IRIM-a te IRIM ambasadori.

Svoje projekte možete prijaviti do 8. lipnja 2025. do 23:59 sati.

Ukupno ćemo kroz kreativni natječaj odabrati 10 najboljih projekata koji će dobiti nagrade.  5 projekata ćemo odabrati od onih koji budu prijavljeni do 4.5. (originalan rok natječaja) i preostalih 5 koji budu prijavljeni do kraja natječaja, 8. lipnja.

Nastavnik/učitelj/knjižničar ispunjava obrazac za prijavu kojem može pristupiti klikom na gumb u nastavku. Za pristupanje i ispunjavanje obrasca nastavnik/učitelj/knjižničar mora biti prijavljen na Izradi! portal preko svog korisničkog računa.

Nagrade

Odabiremo 10 najboljih radova, koje ćemo nagraditi.

5 projekata ćemo odabrati od onih koji budu prijavljeni do 4.5. (originalan rok natječaja) i preostalih 5 koji budu prijavljeni do kraja natječaja, 8. lipnja.

Svaki odabrani rad bit će nagrađen s jednim BOSON kompletom proširenja za micro:bit, a svakom autoru rada dodijelit ćemo i po jedan micro:bit v2.

Pristigli natječaji

Pojačaj ton na bonton

Umjesto pravih kockica, za društvene igre upotrijebi 3 micro:bita! Protresi prva dva micro:bita da svaki generira nasumičan broj od 1 do 6, dok će treći micro:bit primiti ta dva broja i prikazati njihov zbroj.

Interaktivna slikopriča je projekt u kojemu je, umjesto klasičnih sličica u priči, korišten micro:bit.

Microbitovi mjere razinu vlage u teglama s cvijećem te podatke šalju microbitu koji omogućava praćenje stanja vlažnosti i potrebe za zalijevanjem na jednom mjestu.

Listopadno i vazdazeleno drveće je projekt namijenjen ponavljanju sadržaja iz prirode i društva u prva četiri razreda OŠ.

Sigurnost u prometu uz Microbit: intereaktivno učenje

Svjetiljka u obliku sove koja svira uspavanku i služi kao noćno svjetlo.

Ovaj projekt koristi micro:bit za mjerenje razine buke u prostoru, vizualno prikazujući glasnoću na LED zaslonu i upozoravajući učenike kada buka prelazi dopuštenu granicu.

Edukativni program za micro:bit omogućuje učenicima da na zabavan način prepoznaju osnovne geometrijske oblike putem igre s interaktivnim povratnim informacijama i bodovima.

Igranje društvenih igara uz pomoć micro:bit kockice.

Učenici programiraju Micro:bit da se ponaša kao virtualni ljubimac — treba ga "hraniti", "igrati se" s njim i "uspavljivati", inače postane tužan!

Pretvorimo micro:bit u pomoćnika za zabavno ponavljanje bilo kojeg gradiva iz bilo kojeg predmeta!

Programiraj, protresi i zaigraj projekt je nastao u ciklusu projekata revolucije digitalne pismenosti, kao bi učenje bilo kvalitetno, učenje mora biti zanimljivo.

Kroz ovu igru učenici drugih razreda mogu ponavljati sadržaj iz nastavnog predmeta Priroda i društvo koji se odnosi na usvojenost odgojno-obrazovnog ishoda PID OŠ A.2.2.: Objašnjava organiziranost vremena u godini, navodi mjesece u go...

Korištenje pedometra za vrijeme trčanja.

Potraga za čokoladnim uskršnjim jajima pomoću micro:bitova upotrebom radiovalova.