
12 ožu Revolucija digitalne pismenosti – kreativni natječaj

U sklopu projekta Revolucija digitalne pismenosti otvaramo kreativni natječaj za izradu edukativnih materijala koji će obogatiti rad s micro:bitom u razrednoj nastavi.
Natječaj traje od 17. ožujka do 8. lipnja 2025. i namijenjen je svim osnovnim školama i njihovim djelatnicima uključenima u projekt.
Ukupno ćemo kroz kreativni natječaj odabrati 10 najboljih projekata koji će dobiti nagrade. 5 projekata ćemo odabrati od onih koji budu prijavljeni do 4.5. (originalan rok natječaja) i preostalih 5 koji budu prijavljeni do kraja natječaja, 8. lipnja.
Revolucija digitalne pismenosti je projekt Rotary kluba Zagreb Centar u partnerstvu s Institutom za razvoj i inovativnost mladih – IRIM.
Tema natječaja je otvorena, a svrha je izrada edukativnih materijala koji će nastavnicima olakšati korištenje micro:bita u razrednoj nastavi i unaprijediti digitalne kompetencije učenika.
Sudionici mogu osmisliti edukativne materijale koji se mogu koristiti u sklopu redovne nastave ili izvannastavnih aktivnosti.
Micro:bit v2 mora biti središnji dio projekta, a može se koristiti jedan ili više micro:bitova.

Uz micro:bit, u projektu se mogu koristiti i druge, vlastito izrađene kreacije, kao i materijali poput kartona, plastike, metala i drugih materijala. Također, moguće je koristiti dodatne komponente i proširenja za micro:bit, poput senzora, modula i vanjskih dodataka, kako bi se obogatio sadržaj i proširile mogućnosti primjene. Ključno je da micro:bit v2 bude „srce” vašeg projekta.
Svaka ustanova može prijaviti neograničen broj radova, a na svakom radu može raditi jedan ili više nastavnika/učitelja/knjižničara.
Za prijavu rada potrebno je dostaviti videoprezentaciju projekta do maksimalno 3 minute trajanja, opis projekta, naslovnu fotografiju projekta, programski kod za micro:bit te kvalitetne fotografije postupka izrade projekta.
Nakon prijava će biti organizirana online izložba radova na kojoj će se birati najbolji projekti.
Pri odabiru najboljeg rada, povjerenstvo će posebno gledati kvalitetu videoprezentaciju (prikaz rada), inovativnost, kreativnost, tehničku izvedbu i rezultat rada. Povjerenstvo čine stručnjaci IRIM-a te IRIM ambasadori.
Svoje projekte možete prijaviti do 8. lipnja 2025. do 23:59 sati.
Ukupno ćemo kroz kreativni natječaj odabrati 10 najboljih projekata koji će dobiti nagrade. 5 projekata ćemo odabrati od onih koji budu prijavljeni do 4.5. (originalan rok natječaja) i preostalih 5 koji budu prijavljeni do kraja natječaja, 8. lipnja.
Nastavnik/učitelj/knjižničar ispunjava obrazac za prijavu kojem može pristupiti klikom na gumb u nastavku. Za pristupanje i ispunjavanje obrasca nastavnik/učitelj/knjižničar mora biti prijavljen na Izradi! portal preko svog korisničkog računa.
Odabiremo 10 najboljih radova, koje ćemo nagraditi.
5 projekata ćemo odabrati od onih koji budu prijavljeni do 4.5. (originalan rok natječaja) i preostalih 5 koji budu prijavljeni do kraja natječaja, 8. lipnja.
Svaki odabrani rad bit će nagrađen s jednim BOSON kompletom proširenja za micro:bit, a svakom autoru rada dodijelit ćemo i po jedan micro:bit v2.


06 svi Nacionalni parkovi i strane svijeta
Prema opisu i/ili nazivu nacionalnog parka učenici se pomoću micro:bita kreću prema odgovarajućim stranama svijeta.
05 svi Simulacija bacanja kockice korištenjem 3 micro:bita
Umjesto pravih kockica, za društvene igre upotrijebi 3 micro:bita! Protresi prva dva micro:bita da svaki generira nasumičan broj od 1 do 6, dok će treći micro:bit primiti ta dva broja i prikazati njihov zbroj.
05 svi Kamen, škare i papir – svemirsko izdanje
Digitalna verzija igre kamen škare i papir sa proširenjem.
05 svi Interaktivna slikopriča
Interaktivna slikopriča je projekt u kojemu je, umjesto klasičnih sličica u priči, korišten micro:bit.
05 svi Zaplešimo s maslačkom
Učenje plesnih koraka uz upute s micro:bita.
05 svi Učimo samoglasnike
Učenje samoglasnika pomoću micro: bit-a.
04 svi CVJETNI MICROBIT
Microbitovi mjere razinu vlage u teglama s cvijećem te podatke šalju microbitu koji omogućava praćenje stanja vlažnosti i potrebe za zalijevanjem na jednom mjestu.
02 svi Matematika i micro bit
Ponavljanje nastavnih sadržaja matematike u prvom i drugom razredu
02 svi Listopadno i vazdazeleno drveće
Listopadno i vazdazeleno drveće je projekt namijenjen ponavljanju sadržaja iz prirode i društva u prva četiri razreda OŠ.
30 tra Pametni razred s micro:bitom
Ovaj projekt koristi micro:bit za mjerenje razine buke u prostoru, vizualno prikazujući glasnoću na LED zaslonu i upozoravajući učenike kada buka prelazi dopuštenu granicu.
30 tra Geometrijski oblici
Edukativni program za micro:bit omogućuje učenicima da na zabavan način prepoznaju osnovne geometrijske oblike putem igre s interaktivnim povratnim informacijama i bodovima.
30 tra Zbrajanje i množenje uz micro:bit
Ponavljanje računskih operacija zbrajanje i množenje uz micro:bit.
30 tra Pametni semafor za pješački prijelaz
Izradom "Pametnog semafora" učenici uče osnove programiranja micro:bita i važnost prometne sigurnosti kroz igru i suradnju.
30 tra Uspoređivanje brojeva do 20
Cilj našeg projekta je ponoviti uspoređivanje brojeva do 20 s učenicima u produženom boravku.
30 tra Obilježavanje Dana planeta Zemlje
Mjerenje broja koraka prilikom šetnje do obližnjeg igrališta Draškovac povodom obilježavanja Dana planeta Zemlje
30 tra Sigurni na internetu uz micro:bit
Mogućnosti korištenja micro:bit-a u školskoj knjižnici.
30 tra MicroBitka
Igranje društvenih igara uz pomoć micro:bit kockice.
30 tra Projekt “Kućni ljubimac”
Učenici programiraju Micro:bit da se ponaša kao virtualni ljubimac — treba ga "hraniti", "igrati se" s njim i "uspavljivati", inače postane tužan!
29 tra Ponavljajmo uz micro:bit
Pretvorimo micro:bit u pomoćnika za zabavno ponavljanje bilo kojeg gradiva iz bilo kojeg predmeta!
28 tra Spoj informatike i glazbe. Micro:bit oživljava pjesme
Spoj informatike i glazbe
25 tra Programiraj, protresi i zaigraj
Programiraj, protresi i zaigraj projekt je nastao u ciklusu projekata revolucije digitalne pismenosti, kao bi učenje bilo kvalitetno, učenje mora biti zanimljivo.
24 tra Mjeseci u godini i broj dana u mjesecu
Kroz ovu igru učenici drugih razreda mogu ponavljati sadržaj iz nastavnog predmeta Priroda i društvo koji se odnosi na usvojenost odgojno-obrazovnog ishoda PID OŠ A.2.2.: Objašnjava organiziranost vremena u godini, navodi mjesece u go...
23 tra Ponovimo matematiku na zabavan način uz microbite
Projekt je namjenjen učenicima produženog boravka kako bi na zabavan način ponovili matematičke sadržaje i upoznali microbite.
15 tra Razbijmo uskršnje jaje – vježbanje tablice množenja
Vježbanje tablice množenje uz pomoć uskršnjih pisanica
01 tra Igraj se i uči – Zbrajam i oduzimam do 20
Zbrajanje i oduzimanje do 20 na zabavan način provjerom rješenja pomoću Micro:bita.
25 ožu Uskršnja potraga
Potraga za čokoladnim uskršnjim jajima pomoću micro:bitova upotrebom radiovalova.
20 ožu Sintisajzer od microbitova
Izrada sintesajzera od micro:bitova