Dabar Sveznalica

Osnovna škola Čazma, Čazma

Ideja projekta proizašla je iz činjenice da je naš kraj poznat po velikom broju dabrova koji su se nastanili uz naše rijeke. Dabar je zaštićena životinjska vrsta o kojoj djeca imaju vrlo malo saznanja. Zato smo htjele razviti svijest učenika o njihovoj važnosti u ekosustavu našeg kraja na inovativan i zabavan način te ih potaknuti da provode diseminaciju informacija s okolinom. Projektni tim čine učenici 3. i 4. razreda te učiteljica razredne nastave i učiteljice informatike. Namjera je bila multidisciplinarni pristup poučavanju i učenju kroz STEAM. Tijekom radionica učenici su naučili koristiti komponente iz Neuron kompleta te proučavali reakcije na određenu naredbu metodom istraživanja (boja, vlaga, temperatura i sl.). Metodom brainstorming-a djeca su razvila projektnu ideju i te napravila prvotne aktivnosti/zadatke s naglaskom na inkluziji, edukativnom materijalu, timskom i istraživačkom radu. Dio učenika je izradio dabrove kućice, dok je dio učenika nacrtao digitalno polje za igru u programu Bojanje 3D. Nadalje, učenici su izradili digitalnu igračku pomoću Neuron komponenti te osmislili programski kôd u programu Neuron za kretanje i rješavanje naredbi. Učenici su tehnikom kolaža dizajnirali dabra. Pravila igre „Dabar Sveznalica“ podrazumijevaju neograničen broj igrača koji baca kockicu u šest različitih boja. S obzirom na boju na kockici, uzimaju karticu s odabranom bojom te ju približavaju senzoru i dobivaju zadatak s kojim usvajaju nove informacije i zanimljivosti.

Fotogalerija stvaranja projekta
Video prezentacija projekta
Programski kodovi
Autori projekta
Mentor:

Daria Kos, Zorica Kučan Vrlac i Martina Stanišić

Učenici:

Luka Britvić, Iva Dianić, Karlo Karasić, Leonard Majetić, Filip Pavleković, Borna Štrlek, Lovro Trgovac i Patrik Vrlac.