Prosti i složeni brojevi

Izradite program pomoću kojeg učenici mogu vježbati prepoznavanje i određivanje prostih i složenih brojeva.

Korištenje s učenicima
Predmet Matematika
Razred 5., osnovna škola
Polugodište 1.
Nastavna cjelina Prosti i složeni brojevi
Tema Prosti i složeni brojevi
Ključne riječi djeljivost, prost broj, složeni broj
Ideja i izrada materijala Dalia Kager

Učenici pomoću ponuđene datoteke mogu vježbati samostalno kod kuće, na način prikazan u videu. Na isti način mogu vježbati i na dopunskoj nastavi. Osim što vježbaju gradivo matematike, time ih ujedno navikavate na samoprocjenu svog znanja (kroz povratnu informaciju koju micro:bit daje o točnosti rezultata) i na uočavanje da i samostalnim radom (bez učitelja) mogu napredovati. Učenicima koji tako vježbaju, treba preporučiti da, kad dođu do zadatka čije im rješenje nije jasno, pozovu učitelja. Dok učitelj s ostalim učenicima nešto radi, ovaj učenik samostalno vježba s micro:bitom, a kad učitelj dođe do tog učenika, može ga ispitati bez micro:bita. Na redovnoj nastavi također možemo koristiti micro:bit s danom datotekom. Jedan je način da na kraju sata, na kojem ste zajedno vježbali određivanje prostih i složenih brojeva, napravite igru/natjecanje između učenika koja se može odvijati u paru ili u grupi. Micro:bit možete iskoristiti i za zadavanje domaće zadaće. Npr. učenicima možete reći da si pomoću micro:bita zadaju određeni broj zadataka (već prema unesenom rasponu slučajnih brojeva u programu), zapišu ih u bilježnicu i odrede je li broj prost ili složen. Pritom učenik prvo treba s micro:bita prepisati prvi broj u bilježnicu, samostalno odrediti je li prost ili složen te nakon toga pomoću micro:bita provjeriti rješenje.

Upute za izradu programa

Detaljne upute za izradu ovog programa možete preuzeti u PDF dokumentu  ovdje.

Isprobajte i preuzmite

Protresanjem micro:bita program odabire slučajni broj između 2 i 10 i ispisuje ga na zaslonu.

Pritiskom na tipku A učenik zabilježi da je prikazani broj prost, ako je odgovor točan, prikazuje se kvačica.

Pritiskom na tipku B učenik zabilježi da je prikazani broj složen, ako je odgovor točan, prikazuje se kvačica.

Pritiskom na tipke A+B ispisuje se ukupan broj točnih odgovora.