Šišmiš i olimpijci prema suncu

Osnovna škola Augusta Šenoe (Zagreb)

Troje učenika petih razreda, Suri Hana, Filip i Marko, odlučilo je pomoću micro:bitova napraviti maskotu Olimpijskih igara 2021. u Japanu. Krenuli su od smišljanja ideje što bi mogla biti maskota. Izabrali su šišmiša s obzirom da u Japanu, na sjevernoj strani planine Fuji postoji pećina u kojoj živi populacija istih. Za prikaz maskote koristili su ukupno 4 micro:bita od kojih svaki prikazuje određeni dio šišmiša.
S obzirom da je samo dvoje od troje učenika od prije upoznato s radom programa MakeCode, učenici su prvo proučavali i istraživali kako će što bolje prikazati svog šišmiša. Uz malu pomoć učiteljice povezali su 4 micro:bita (pomoću radio grupe) te krenuli s kodiranjem. S obzirom na povremene samoizolacije i izolacije, radili smo i online putem video poziva na Teamsu, ali i uživo u učionici. Nakon brojnih skica te konačno uspješno „nacrtanog“ šišmiša u 4 dijela, sljedeća je ideja bila da šišmiš ne bude statičan, veća da titra što su postigli promjenom kontrasta, odnosno svjetline. Tako pritiskom gumba A na prvome micro:bitu signal se šalje na ostale micro:bitove te šišmiš titra.
Kako smo od raznih tehnologija imali samo micro:bitove, napravili smo jednostavan program, no učenici su naučili (za njih) novi program koji će nastaviti koristiti u slobodno vrijeme.

Fotogalerija stvaranja projekta
Video prezentacija projekta
Autor projekta

Učenici: Suri Hana Androš, Filip Burić, Marko Šuric
Učiteljica: Ivana Grabar