
30 tra Projekt “Kućni ljubimac”
Osnovna škola “Dominik Savio”, Zagreb
Učenici programiraju Micro:bit kako bi se ponašao poput virtualnog kućnog ljubimca, nalik nekadašnjim popularnim digitalnim igračkama poput Tamagotchija. Njihova je zadaća osmisliti i izraditi niz interaktivnih funkcionalnosti koristeći tipke, senzore i LED zaslon. Ljubimca je potrebno redovito „hraniti“, što se može ostvariti pritiskom na određenu tipku; s njime se valja „igrati“ primjerice pomicanjem uređaja, a s vremena na vrijeme treba ga i „uspavati“. Ako učenici ne vode dovoljno brige o svome digitalnom ljubimcu — ako ga zanemare, ostave gladna ili mu uskrate igru — Micro:bit će to „pokazati“ promjenom izraza lica na zaslonu, primjerice tužnim emotikonom, a može se dodati i zvučni signal ako je spojen zvučnik. Ova aktivnost potiče razvoj logičkog mišljenja, kreativnosti i razumijevanja temeljnih načela programiranja, a učenicima pruža i zanimljiv, motivirajući uvid u svijet digitalnih tehnologija.
Lana Bagarić, Ivona Grebenar