16 tra Zaštita prirode u RH – Nacionalni parkovi i parkovi prirode
Izradite program kojim učenici na zabavan način mogu učiti o hrvatskim nacionalnim parkovima i parkovima prirode.
Predmet | Priroda |
Razred | 6., osnovna škola |
Polugodište | 1. |
Nastavna cjelina |
Životne zajednice šuma |
Tema | Zaštita prirode u Republici Hrvatskoj |
Ključne riječi | kategorije zaštite, nacionalni parkovi, strogi rezervati, parkovi prirode, zaštićene biljke i životinje |
Ideja i izrada materijala | Dalia Kager |
U ovoj igri nije cilj znati nabrojati nazive nacionalnih parkova i parkova prirode (ali je preduvjet igranja), već to da učenici postavljanjem pitanja u pokušaju otkrivanja koji nacionalni park se ispisuje na njihovom micro:bitu, koriste znanje o području u kojem se park nalazi, koje zaštićene biljne i životinjske vrste tamo žive i slično. Ujedno vježbaju i komunikaciju, suradnju, razvoj logičkog mišljenja (kroz osmišljavanje pitanja).
Igrati mogu u paru ili u skupini. Učitelj može prilagoditi program tako da popis sadržava samo nazive nacionalnih parkova ili samo parkova prirode, a može se i kombinirati oboje. Također, može i smanjiti broj parkova na popisu pa se orijentirati samo na one koji se nalaze u regiji u kojoj žive i slično.
Učenici pomoću ponuđene datoteke mogu vježbati na razne načine: na redovnoj nastavi također možemo koristiti micro:bit s danom datotekom. Jedan je način da na kraju sata, nakon obrađenog nastavnog sadržaja, napravite igru/natjecanje između učenika. Učenici će igrati u parovima ili skupinama, kod kuće, s nekim od ukućana ili školskim kolegom, na dopunskoj ili dodatnoj nastavi.
Detaljne upute za izradu ovog programa možete preuzeti u PDF dokumentu ovdje.
Pri pokretnaju micro:bita ispisuje se znak upitnika te počinje odbrojavanje od 3 do 0 i prikazuje se znakovni niz – naziv jednog nacionalnog parka ili parka prirode.
Ako je micro:bit okrenut zaslonom prema dolje počinje se ispisivati drugi naziv parka s popisa ili ako je došao do kraja popisa, ispisuje se poruka game over.