06 ruj Micro:bit kolačić
U ovom projektu, učenici će se upoznati s radom akcelerometra na micro:bitu, učeći kako detekcija pokreta i nagiba pretvara fizičke pokrete u podatke. Ovaj projekt potiče razvoj koncentracije, pažnje i preciznosti na zabavan i edukativan način učenja kroz igru.
Prije igre, upoznajte učenike sa radom akcelerometra kroz uvodni primjer – istraži pokret. U igri učenici mogu sudjelovati samostalno ili u paru razvijajući motoriku i koncentraciju.
Potrebna oprema: 1 micro:bit v2, AAA baterije, kučište za baterije
ISTRAŽI POKRET
U nastavku preuzmite program kojim će se učenici upoznati s različitim načinama korištenja akcelerometra na micro:bitu.
Točkica se pomiče po ekranu prateći nagib micro:bita, tako da pada prema donjoj strani u smjeru u kojem se uređaj naginje.
Kada je logotip okrenut prema gore, točkica je na donjem dijelu ekrana, a kada je prema dolje, točkica je na gornjem dijelu.
Kod naginjanja udesno, točkica se pomiče na desnu stranu, a kod naginjanja ulijevo, pomiče se na lijevu stranu.
Kada je ekran okrenut prema gore, prikazuje se sličica sunca, a kada je prema dolje, sličica mjeseca.
Učenici samostalno, u paru ili grupi istražuju kako se točkica kreće po ekranu micro:bita promjenom njegovog nagiba.
Možete s cijelim razredom odigrati igru dan-noć. Svaki učenik ima svoj micro:bit kojeg mora pravilno okrenuti kako bi na ekranu bila prikazana sličica sunca (ekran prema gore) ili sličica mjeseca (ekran prema dolje).
KOLAČIĆ
U igri Kolačić cilj je balansirati micro:bit držeći ga što ravnije, kako ledica koji predstavlja kolačić ne bi ispala s pladnja – micro:bita.
Igra započinje pokretanjem micro:bita.
Koristite ugrađeni akcelerometar kako biste detektirali naginjanja micro:bita po x i y osi. Ako kolačić dođe do ruba ekrana, ispao je s pladnja i igra je gotova.
Pritiskom na tipaklo za ponovno pokretanje koje se nalazi sa stražnje strane micro:bita, igra kreće ispočetka.
Pritiskom na tipkala A i B istovremeno, prekidate igru kao znak da ste uspješno balansirali kolačić do cilja (npr. s jednog kraja prostorije na drugi) te se na ekranu prikazuje proteklo vrijeme igranja.
Igru možete organizirati unutar razreda, hodnika ili na otvorenom prostoru, definirajući start i cilj puta. Učenici mogu igrati sami ili u parovima, gdje svaki učenik iz para pridržava jedan kraj micro:bita.
Zadatak je uspješno balansirati kolačić na micro:bitu od starta do cilja. U slučaju da kolačić padne s micro:bita, učenik ili tim učenika se vraća na početak puta. Nakon uspješnog prelaska cilja, potrebno je istovremeno pritisnuti tipkala A i B kako bi se zaustavilo vrijeme. Pobjednik je onaj tko najbrže i s najmanje pokušaja dovede kolačić do cilja.
Prilagodba težine igre
Na slici je prikazan dio programa u kojem varijabla Tolerancija i vrijednost za pauzu omogućuju prilagodbu težine igre.
Tolerancija određuje koliko se micro:bit može nagnuti prije nego što prepozna da je kolačić ispao s pladnja. Manja vrijednost tolerancije znači da će uređaj reagirati na manje nagibe, dok veća vrijednost omogućuje veću slobodu kretanja bez padanja.
Pauza usporava ili ubrzava reakciju micro:bita utječući na brzinu kretanja kolačića. Veća pauza usporava igru, olakšavajući kontrolu nad kolačićem, dok manja pauza čini igru dinamičnijom i težom.