Micro:bit kolačić

U ovom projektu, učenici će se upoznati s radom akcelerometra na micro:bitu, učeći kako detekcija pokreta i nagiba pretvara fizičke pokrete u podatke. Ovaj projekt potiče razvoj koncentracije, pažnje i preciznosti na zabavan i edukativan način učenja kroz igru.

Prije igre, upoznajte učenike sa radom akcelerometra kroz uvodni primjer – istraži pokret. U igri učenici mogu sudjelovati samostalno ili u paru razvijajući motoriku i koncentraciju.

Potrebna oprema: 1 micro:bit v2, AAA baterije, kučište za baterije

Uvodni primjer

ISTRAŽI POKRET

Micro:bit ima ugrađeni akcelerometar, senzor koji detektira promjene u pokretima i nagibu uređaja. Akcelerometar mjeri ubrzanje u tri smjera (X, Y i Z osi) te na temelju toga određuje kako se uređaj kreće ili naginje.
Kada micro:bit promijeni položaj, akcelerometar šalje podatke o smjeru i brzini kretanja koje micro:bit koristi za različite zadatke – primjerice, može prepoznati kada je uređaj nagnut ulijevo ili udesno, prema gore ili prema dolje, ili kad se protrese. Na taj način, akcelerometar omogućuje izradu interaktivnih projekata koji reagiraju na kretanje.

U nastavku preuzmite program kojim će se učenici upoznati s različitim načinama korištenja akcelerometra na micro:bitu.

Točkica se pomiče po ekranu prateći nagib micro:bita, tako da pada prema donjoj strani u smjeru u kojem se uređaj naginje.

Kada je logotip okrenut prema gore, točkica je na donjem dijelu ekrana, a kada je prema dolje, točkica je na gornjem dijelu.

Kod naginjanja udesno, točkica se pomiče na desnu stranu, a kod naginjanja ulijevo, pomiče se na lijevu stranu.

Kada je ekran okrenut prema gore, prikazuje se sličica sunca, a kada je prema dolje, sličica mjeseca.

Učenici samostalno, u paru ili grupi istražuju kako se točkica kreće po ekranu micro:bita promjenom njegovog nagiba.

Možete s cijelim razredom odigrati igru dan-noć. Svaki učenik ima svoj micro:bit kojeg mora pravilno okrenuti kako bi na ekranu bila prikazana sličica sunca (ekran prema gore) ili sličica mjeseca (ekran prema dolje).

Prilagodite i isprobajte

KOLAČIĆ

U igri Kolačić cilj je balansirati micro:bit držeći ga što ravnije, kako ledica koji predstavlja kolačić ne bi ispala s pladnja – micro:bita.

Igra započinje pokretanjem micro:bita.

Koristite ugrađeni akcelerometar kako biste detektirali naginjanja micro:bita po x i y osi.  Ako kolačić dođe do ruba ekrana, ispao je s pladnja i igra je gotova.

Pritiskom na tipaklo za ponovno pokretanje koje se nalazi sa stražnje strane micro:bita, igra kreće ispočetka.

Pritiskom na tipkala A i B istovremeno, prekidate igru kao znak da ste uspješno balansirali kolačić do cilja (npr. s jednog kraja prostorije na drugi) te se na ekranu prikazuje proteklo vrijeme igranja.

Igru možete organizirati unutar razreda, hodnika ili na otvorenom prostoru, definirajući start i cilj puta. Učenici mogu igrati sami ili u parovima, gdje svaki učenik iz para pridržava jedan kraj micro:bita.

Zadatak je uspješno balansirati kolačić na micro:bitu od starta do cilja. U slučaju da kolačić padne s micro:bita, učenik ili tim učenika se vraća na početak puta. Nakon uspješnog prelaska cilja, potrebno je istovremeno pritisnuti tipkala A i B kako bi se zaustavilo vrijeme. Pobjednik je onaj tko najbrže i s najmanje pokušaja dovede kolačić do cilja.

Prilagodba težine igre

Na slici je prikazan dio programa u kojem varijabla Tolerancija i vrijednost za pauzu omogućuju prilagodbu težine igre.

Tolerancija određuje koliko se micro:bit može nagnuti prije nego što prepozna da je kolačić ispao s pladnja. Manja vrijednost tolerancije znači da će uređaj reagirati na manje nagibe, dok veća vrijednost omogućuje veću slobodu kretanja bez padanja.

Pauza usporava ili ubrzava reakciju micro:bita utječući na brzinu kretanja kolačića. Veća pauza usporava igru, olakšavajući kontrolu nad kolačićem, dok manja pauza čini igru dinamičnijom i težom.

Tags: