16 tra Obnovljivi i neobnovljivi izvori energije
Izradite program pomoću kojeg učenici mogu ponoviti osnovne pojmove iz teme ” Obnovljivi i neobnovljivi izvori energije”. U program ćete unijeti pojmove koje želite koristiti, a on će vam ih ispisivati nasumičnim redoslijedom.
Predmet | Geografija |
Razred | 5., osnovna škola |
Polugodište | 1. ili 2. |
Nastavna cjelina | Prirodna bogatstva i očuvanje okoliša |
Tema | Čovjek iskorištava prirodna bogatstva |
Ključne riječi | izvori energije |
Ideja i izrada materijala | Aleksandra Žufić |
Usvajanje i ponavljanje mnoštva pojmova najbolje je napraviti kroz igru. Za to je osmišljen ovaj program. Može ga se koristiti u dijelu sata koji je predviđen za ponavljanje i utvrđivanje gradiva.
Učenici pomoću ponuđene datoteke mogu vježbati na razne načine:
- Na redovnoj nastavi na kraju sata, nakon obrađenog nastavnog sadržaja, samostalno ili kroz natjecanje u manjim grupama učenika tko će brže i točnije razvrstati izvore energije na obnovljive i neobnovljive.
- Kod kuće, s ukućanima ili prijateljima.
- Na dopunskoj / dodatnoj nastavi (ako je imate).
Detaljne upute za izradu ovog programa možete preuzeti u PDF dokumentu ovdje.
Na početku se kreira lista pojmova koji će se pojavljivati u igri i postavljaju se početne vrijednosti potrebnih varijabli.
Odabire se neki pojam s liste i ukloni ga s nje. Potom ga se opetovano ispisuje sve dok ga učenik ne razvrsta u neku od kategorija pomoću tipki A ili B. Pritom tipka A označava obnovljivi, a tipka B neobnovljivi izvor. Ako nema više pojmova na listi, micro:bit označava kraj i ispisuje broj bodova.
Kad se pritisne tipka A treba zaustaviti ispis i provjeriti pripada li prikazani pojam u skupinu obnovljivih izvora energije. Ako pripada, treba dodati bod za točan odgovor.
Kad se pritisne tipka B treba zaustaviti ispis i provjeriti pripada li prikazani pojam u skupinu neobnovljivih izvora energije. Ako pripada, treba dodati bod za točan odgovor.
Kad se istovremeno pritisnu obje tipke A i B, igra treba početi ispočetka.