Životinje i njihova potreba za hranom – biljojedi, mesojedi, svejedi

Izradite program za micro:bit pomoću kojeg ćete kroz igru vježbati razlikovanje biljojeda, mesojeda i svejeda i ispisati ukupan broj točnih odgovora. Usput naučite raditi s varijablama, petljom s uvjetom (if then) te slučajnim odabirom (random).

Korištenje s učenicima
Predmet Priroda
Razred 5., osnovna škola
Polugodište 1. i  2.
Nastavna cjelina Životinje i njihova potreba za hranom
Tema Biljojedi, mesojedi, svejedi
Ključne riječi probavilo i zubalo, biljojed, mesojed, svejed
Ideja i izrada materijala Dalia Kager

Učenici ovim primjerom mogu vježbati na razne načine:

  • Na redovnoj nastavi – u dijelu sata u kojem ponavljate i utvrđujete gradivo; na satu vježbanja i ponavljanja – moguć je individualni rad, rad u paru (na jednom ili na dva micro:bita kao mini natjecanje između dva učenika) ili rad u skupini. Na isti način mogu vježbati i na dopunskoj nastavi.
  • Samostalno kod kuće – učenicima možete zadati zadatak da izmijene program na način da unesu neke druge životinje pazeći pritom u koju skupinu pripadaju. (Na satu ponavljanja možete rotirati skupine učenika oko micro:bita na kojima su oni radili program (tako će i biti zanimljivo jer se životinje vjerojatno neće ponavljati. Dodatni zadatak je da grupa objasni zašto pojedinu životinju svrstavaju u određenu skupinu i da opišu karakteristike te skupine.)

Micro:bit možete iskoristiti i za zadavanje domaće zadaće.

Upute za izradu programa

Detaljne upute za izradu ovog programa možete preuzeti u PDF dokumentu  ovdje.

Isprobajte i preuzmite

Protresanjem micro:bita nasumičnim odabirom na zaslonu se ispisuje naziv jedne životinje.

Odabirom tipke A učenik bilježi da je životinja biljojed.

Odabirom tipke B učenik bilježi da je životinja mesojed.

Odabirom tipki A+B učenik bilježi da je životinja svejed.

Okretanje zaslona micro:bita prema dolje ispisuje se rezultat – ukupan broj točno označenih biljojeda, mesojeda i svejeda.