Obnovljivi i neobnovljivi izvori energije

Izradite program pomoću kojeg učenici mogu ponoviti osnovne pojmove iz teme ” Obnovljivi i neobnovljivi izvori energije”. U program ćete unijeti pojmove koje želite koristiti, a on će vam ih ispisivati nasumičnim redoslijedom.

Korištenje s učenicima
Predmet Geografija
Razred 5., osnovna škola
Polugodište 1. ili  2.
Nastavna cjelina Prirodna bogatstva i očuvanje okoliša
Tema Čovjek iskorištava prirodna bogatstva
Ključne riječi izvori energije
Ideja i izrada materijala Aleksandra Žufić

Usvajanje i ponavljanje mnoštva pojmova najbolje je napraviti kroz igru. Za to je osmišljen ovaj program. Može ga se koristiti u dijelu sata koji je predviđen za ponavljanje i utvrđivanje gradiva.

Učenici pomoću ponuđene datoteke mogu vježbati na razne načine:

  • Na redovnoj nastavi na kraju sata, nakon obrađenog nastavnog sadržaja, samostalno ili kroz natjecanje u manjim grupama učenika tko će brže i točnije razvrstati izvore energije na obnovljive i neobnovljive.
  • Kod kuće, s ukućanima ili prijateljima.
  • Na dopunskoj / dodatnoj nastavi (ako je imate).
Upute za izradu programa

Detaljne upute za izradu ovog programa možete preuzeti u PDF dokumentu  ovdje.

Isprobajte i preuzmite

Na početku se kreira lista pojmova koji će se pojavljivati u igri i postavljaju se početne vrijednosti potrebnih varijabli.

Odabire se neki pojam s liste i ukloni ga s nje. Potom ga se opetovano ispisuje sve dok ga učenik ne razvrsta u neku od kategorija pomoću tipki A ili B. Pritom tipka A označava obnovljivi, a tipka B neobnovljivi izvor. Ako nema više pojmova na listi, micro:bit označava kraj i ispisuje broj bodova.

Kad se pritisne tipka A treba zaustaviti ispis i provjeriti pripada li prikazani pojam u skupinu obnovljivih izvora energije. Ako pripada, treba dodati bod za točan odgovor.

Kad se pritisne tipka B treba zaustaviti ispis i provjeriti pripada li prikazani pojam u skupinu neobnovljivih izvora energije. Ako pripada, treba dodati bod za točan odgovor.

Kad se istovremeno pritisnu obje tipke A i B, igra treba početi ispočetka.