Generacija Now: Završna izložba radova

Završio je nagradno kreativni natječaj u sklopu projekta Generacija NOW za online Završnu izložbu.

Tema natječaja je bila slobodna, a rok za prijavu završnih radova bio je 30. svibnja 2021. godine.

Sudjelovanje na natječaju je bilo obvezno za sve uključene ustanove koje sudjeluju u projektu Generacija Now (školska godina 2019./2020. i 2020./2021.).

Na finalu Završne izložbe održane u četvrtak 24. lipnja 2021. godine finalisti su prezentirali svoje radove, a Povjerenstvo je unutar svake kategorije proglasilo jednog pobjednika i pobjedničkom timu dodijelilo vrijedne nagrade.

U nastavku pogledajte pobjednike i finaliste.

Pobjednici natječaja

1. – 4. razred osnovne škole

projekt 1

OŠ Tučepi

5. – 8. razred osnovne škole

04

OŠ Malešnica

1. – 4. razred srednje škole

Naslovna

Krapinski informatički klub KRIK

Finalisti Završne izložbe

1. – 4. razred osnovne škole

20210530_153627a

OŠ fra Ante Gnječa

5. – 8. razred osnovne škole

04

OŠ Malešnica

Udruga STEMALICA

1. – 4. razred srednje škole

Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec

Naslovna

Krapinski informatički klub KRIK

Pristigli završni radovi: 1. - 4. razred osnovne škole

Grinchobot je robot kojem oko svijetli crvenom bojom, a ruka pokazuje prijetećim prstom kada senzor zvuka očitava da je razina zvuka previsoka.

Naša LEGO razredna meteorološka stanica prikazuje temperaturu zraka kroz boje na led traci, a servo motor pokreće likove ovisno o vlazi zraka u prostoru. Mi uvijek znamo kako se obući i trebamo li kišobran!!!!

Putujući autićem kojeg smo izradili iz Neuron seta kroz županije naše domovine odgovarat ćete na pitanja i tako vidjeti kako je svaki kraj Hrvatske lijep i poseban, zato - Ne budi ljut, sretan ti put.

U igri Simon Says igrač mora ponoviti zadani niz znakova.

Dabar sveznalica 2 nastavak je igre Dabar sveznalica koju, zbog dodatka zvuka, mogu igrati i učenici s posebnim potrebama.

Gdje staje pričanje počinje glazba!

Blue Station naziv je rada koji prikazuje kako funkcionira rad podizne rampe u željezničkom prijevozu uz svjetlosne dodatke vezane uz blizinu vozila (vlaka) u odnosu na podiznu rampu.

Ovo je rampa koja pješacima omogućuje siguran prijelaz preko ceste.

Naš autić plave boje gdje god se pojavi izmami osmjeh na lice; svojom okretnošću, brzinom, bojom i elegantnim stilom.

SpyBot 3.0 je prilagodljiv špijunski robot koji umjesto monokla ima kameru, umjesto skrivenog revolvera bluetooth, umjesto balonera kutije u boji, a umjesto povećala detektor kojim prati crne tragove.

Gift4U idealno je rješenje za sve one koji žele svojim najdražima pokloniti unikatan poklon, kreativnu čestitku i pri tome snimiti njihovu reakciju nakon otvaranja poklopca.

Spoj legendarne igraće konzole GameBoy i svjetski poznate mobilne igrice Zmijice sa slavne Nokie 3310 mora slavno stići među legende!

Pametna kuća kojom se može upravljati na daljinu.

MONTI - veseli robot mačak koji maše repom i mijauče kada „čuje“ zvuk.

Poigrajmo se i navigirajmo joystickom robota Optimusa po karti svijeta.

Čiga sa Neuron tehnologijom oživljava prošlost.

Super Marica je Dječja biciklijada robotičara Udruge žena Pretetinec.

Možeš li pobjeći iz Neuron escape room-a? Pred tobom je nekoliko izazova

Restoran budućnosti s robotskom poslugom koji prepoznaje vaše prehrambene potrebe uz pomoć Neuron elektronike, snage sunca i vjetra.

Autobot dolazi na poziv određene glasnoće, vozi zadanom brzinom u zadanom vremenu

Učenici su složili od elemenata Neuron seta igricu koja se igra tako da sudionik igre mora napraviti pet zadataka kako su mu po redu na "ploči" zadani.

Robot kojem smo dodali od elemenata u setu neke od mogućnosti kako bi nam pomagao u svakodnevnom životu.

Shooter je natjecateljska strategijska igra u kojoj natjecatelj treba osmisliti strategiju pronalaska idealne putanje ispucane kuglice, kako bi izbjegao prepreke i pogodio ciljanu metu i time osvojio bodove.

Pristigli završni radovi: 5. - 8. razred osnovne škole

LED pad je zabavna igra koja pomaže u razgibavanju i razvijanju refleksa, a izrađena je u obliku okomite interaktivne ploče na kojoj se nalazi 30 gumba i 30 pripadajućih LED dioda koji su povezani na Arduino mikrokontroler.

Jakna ima na svakoj svojoj strani senzore i iza sebe doppler radar koji registriraju objekt koji se približava, te javlja audio / video porukom.

Korištenje senzora za temperaturu, tlak, vlagu i vibracije kao i blynk aplikaciju.

Križić-Kružić Pro Max je modernizirana verzija križić kružića, koja se može igrati sa hardverskim dodatkom online.

Projekt je namijenjen brojanju ljudi koji se trenutno nalaze u nekoj zgradi kako bismo znali broj ljudi koji su u zgradi za potrebu spašavanja u slučaju potresa ili za primjenu epidemioloških mjera.

Cilj projekta, u sklopu kojeg je i izrađena web stranica na kojoj se objavljuju rezultati nakon svake odigrane utrke - www.snowqeentoy.net, bio je izrada igračke kao dodatni promotivni alat kod promocije sljemenske utrke „Snježna kral...

Mjerač brzine za bicikl, s prikazom brzine na skali putem kazaljke i na brojčano na OLED ekranu.

Učenici su koristili Arduino da izrade učilicu za morse kod

Color Madness je igra za više igrača koji skokovima po pločama određene boje pokušavaju odskakati zadani niz boja.

Senzorni uređaj koji prati parametre kritične za očuvanje pisane građe i upozorava u slučaju odstupanja.

WiFi Dizalo se upravlja aplikacijom Blynk preko pametnog telefona.

Društvena igra Morseove pantomime na Arduino platformi koja omogućava brzo i zabavno učenje Morseove abecede nadograđena sa još jednim arduinom i LCD ekranom pomoću kojeg upravljamo štopericom (mjerenje vremena igre u sekundama).

Isprobajte koliko ste precizni i brzi pomoću naseg Target projekta.

Prijenosni uređaj za mjerenje kvalitete zraka mjeri koncentraciju PM1.0 PM2.5 i PM10 lebdećih čestica u zraku i pričvršćen je za bicikl - mjerenja potiču na tjelesnu aktivnost, bavljenje ekologijom kao i građanskim aktivizmom.

Pametna polica zaštićenog knjižničnog fonda melodijom i crvenim svjetlosnim signalom upozorava knjižničara da su vrata police otvorena, a također, kada netko uzme knjigu s police knjižničar je upozoren plavim svjetlosnim signalom t...

Moj vrtek prikazuje automatizaciju brige za cvijeće, identifikaciju problema prilikom uzgoja biljaka i odgovor na vremenske neprilike koje mogu utjecati na rast biljaka.

Ispis slučajnog troznamenkastog broja na OLED ekranu kada se pritisne tipkalo ili prođe pored ultrazvučnog senzora na maketi biciklističkog poligona..

Vozilo na daljinsko upravljanje

Igra u kojoj magnetićem pogađamo cilj iznad kojeg se nalazi magnetski senzor koji registrira pogotke i ispisuje ih na ekran u periodu od 30 sekundi.

Rideuino je autić koji što brže mora proći crnom stazom, ako skrene s puta dobiva kaznene sekunde i upozorava ukoliko dođe do prepreke.

VR kontroler za Minecraft baziran na Arduino MKR1000

Projekt predstavlja inačicu igre hokeja na ledu gdje Arduino komponente bilježe golove i signaliziraju pogodak te semafor prikazuje rezultat.

PROZABO je robot koji pomaže ljudima na razne načine u borbi protiv zaraznih bolesti.

Schoolnite 2 je igra za dva igrača, a cilj igre je svojim znanjem i vještinom obraniti Zemlju od napada vanzemaljaca.

S robotom smo putovali sigurno uz arduino mikrokontrolere.

Rad učenika u skladu s vremenom je asocijacija koja ih podsjeća na važnost zajedničke igre u prirodnom okruženju kada god za to imaju priliku.

Model pokretnog mosta je most drvene konstrukcije koji se automatski podiže nailaskom broda (mBot u plastičnoj oplati isprintanoj na 3D printeru), a semaforima i informacijskim ekranima se upravlja cestovnim i riječnim prometom.

Nadograđena verzija postojećeg projekta AIR hockey

Iot alarm koji dojavljuje na mobitel korisnika da je uljez u prostoru.

Jednostavna kontrola relaya na Arduinu putem Web sučelja.

kolo igra za sve predmete i uzraste

Upravljanje IOT tehnologijom prometom na raskrižju dvaju prometnica.

Morseolovka 3000 je uređaj za učenje Morseovog koda kroz 3 težinske razine.

Dodirnite polugu i saznajte koje vam buduće zanimanje proriče magična kutija.

Pikulator je digitalna igračka koja na moderan način želi oživjeti popularnu pomalo zaboravljenu igru Pikulanje.

Labirint sa arduino joystikom

Naša inačica alarma

Arduino pojilica i hranilica za kućne ljubimce koja daje obavijest na mobitel o prehrani životinja.

Space trip je elektronička igra u kojoj je cilj proći okolo žice štapom bez da ju se takne od jednog do drugog kraja

Križić - kružić, zabavna igra upravljana mobitelom preko Blynk aplikacije putem interneta.

Suncokret je bežična meteorološka stanica napajana solarnim panelom koji se istovremenom pozicionira prema suncu kako bi prikupio čim više sunčeve svjetlosti.

Zvučni signal nam javlja da je vlažnost zemlje izrazito niska i da je biljci potrebna voda.

U igri Yeet it! loptica upada na bodovne pragove te nakon 3 pokušaja bodove zbrajamo. Igrač koji je skupio najviše bodova je pobjednik.

Ovo je uređaj za praćenje broja posjetitelja u knjižnici (ili drugom selektiranom prostoru) u realnom vremenu.

Pametni bicikl koji nam olakšava vožnju i informira roditelje o našoj lokaciji.

Projekt „Kodirana vrata“ koristi za otvaranje vrata kombinaciju podražaja raznih senzora umjesto klasične slovno-brojčane lozinke.

U sklopu projekta "Generacija Now" dobili smo opremu i potrebnu edukaciju za Arduino platformu. Uz pomoć Arduina izradili smo zanimljivu "stratešku" igricu koja od igrača traži logičko razmišljanje da biste podijelili. Lijepo iskustvo...

Naša igra je spoj stvarnosti i virtualne stvarnosti, gdje se sa pravim biciklom upravlja virtualnim biciklom.

Smart MailBox je poštanski sandučić koji nas obavještava svjetlosnom signalizacijom kada imamo poštu i šalje poruku na e-mail.

Mini-EL Arduino (MEL) je aplikacija koja se koristi za učenje rada s Arduinom kroz blokovsko programiranje i ugrađene primjere.

EasyDoor is a door management system that is cheap and simple to install, makes opening doors a tad bit easier and surveilles the door in case of a thief trying to break in

Naš se uređaj pokazao vrlo korisnim jer smo sigurni da svoje ruke peremo pravilno i dovoljno dugo.

Izradili smo meteo stanicu koja mjeri temperaturu, tlak, vlažnost zraka, vlažnost tla i količinu svjetlosti.

Pametna zebra kao rješenje za prometni problem pored naše škole

Model pametne kuće koja koristi Arduino pločicu, LED diode, senzore i servo motor.

Igra ,,Uhvati lopova" je nastala uz pomoć Arduino koda te komponenata kao što su senzor pokreta, LED, otpornika i žica.

Svoju igračku Ema i Lukas namjeravaju ostaviti u školskoj knjižnici kako bi se svi učenici škole mogli zabaviti, a usput i nešto naučiti o programiranju i Arduinu.

Bez umjetne inteligencije, robotike i računalne tehnologije nema sigurnosti u prometu!

Pristigli završni radovi: 1. - 4. razred srednje škole

Vjetranjača pogoni generator koji pomoću analognog ulaza Arduino pločice pokazuje kako se napon mijenja s brzinom vjetra.

Cilj je projekta da i najmlađi odrastaju u blagodatima STEM okruženja. Kako znamo da i bebe već upijaju sve iz svoga okruženja, želimo ovim projektom osigurati ugodnu mikroklimu, pravodobno nadziranje buđenja i „punu“ pelenu!

Samohodna prskalica ima cilj zaštiti čovjeka od štetnih uvjeta djelovanja zaštitnih sredstava u poljoprivredi, kao i automatizaciju cijelog procesa prskanja. Zadatak je uraditi samohodni stroj koji samostalno obavlja proces prskanja bez...

Sustav za povećanje sigurnosti klasične pogonske kotlovnice koristeći IOT tehnologiju

Koristeći Arduino MKR1000 WiFi i DC Servo motore kao osnovu, stvorili smo autić kojeg je moguće upravljati bežično preko mobilne aplikacije.

Digitalna igra Arduino fliper zamišljena je kao arkadna igra u kojoj igrači osvajaju bodove upravljajući kuglicom na igraćoj ploči, a sve se kontrolira koristeći Arduino MKR1000 mikrokontroler.

Robotska ruka kojom upravljamo kretnjama ljudske ruke u zraku

Projekt predstavlja simulaciju sustava regulirane javne rasvjete koji bi se uz dodatne nadogradnje mogao primijeniti u industrijske svrhe za regulaciju i nadzor potrošnje javne rasvjete.

Morsochat je uređaj za lokalnu komunikaciju između ovog uređaja i npr. računala.

Olakšano, učinkovito i precizno rezanje bužira za potrebe proizvodnih procesa u elektrotehnici.

Pametna kućica za ptice koja očitava i javlja prisutnost ptice te manjak hrane u kućici.

Suvremena zagorska klet je u potpunosti osmišljen i projektiran objekt od strane učenika, izrađen 3D printerom i obogaćen nizom senzora koji omogućavaju ekološku i suvremenu proizvodnju vina u Hrvatskom zagorju.

Ideja rada je oponašanje parkirnih senzora automobila uz pomoć led dioda i zujalice.

Autić koji komunicira s mobilnom aplikacijom pomoću WiFi veze i pritom koristi radar.

„Pametna lampa“ je uređaj koji osvjetljava prostoriju ako nije dovoljno osvjetljena.

Digitalizirana igračka utrke autiča s mogucnosti autonomnog određivanja brzine kretanja

Ovaj sigurnosni sustav bi zbog svoje kvalitete i jednostavnosti izrade mogao spašavati ukućane nižih financijskih statusa od raznih provala, pljački, požara i potresa. Sigurnosni sustav je vrlo jeftin te bi si ga svaka obitelj mogla pr...

Zarazna retro igra s matematičkim elementima

Vozilo s 4 elektromotora sa detekcijom prepreka.

Uređaj koji pomoću senzora, akcelerometra detektira potres te pomoću zvučnog signala i natpisa na displeju upozoravaju ljude na opasnost i potrebu brzog traženja zaklona.

Projekt vrt je elektroničko IOT rješenje za nadzor i regulaciju zalijevanja, tako da je čovječji rad sveden na minimum.

Platforma PAMETNI ELEMENTI omogućuje korisnicima izradu vlastitog sustava za pametnu kuću na temeljenu pripremljenih modula koji se sastoje od mikrokontrolera sa senzorima i aktuatorima s programskim kodom te online platforme s blokovima ...

Pametna stolna svjetiljka koja ima mogućnost regulacije jačine svjetla, prikaza sata, datuma, temperature i tlaka zraka te upravljanja putem interneta.

Pomoću senzora za mjerenje vlažnosti tla, provjerava se vlažnost tla kod pojednih biljaka u stakleniku. Ukoliko je važnost manaj od zadane vrijednosti upali se alarm odnosno zvonce koje daje zvučni signal

Višenamjenski mjerni uređaj sposoban mjeriti razne informacije kao što su temperatura, vlažnost tla, količina pare i mnoge druge!

Knjigopoly je društvena igra ili izazov za pojedinca.

3D kuća u kojoj se pale i gase svijetla i otvaraju vrata pomoću aplikacije ili pomoću sklopke i potenciometra.

U godini bežičnog upravljanja i povezivanja izradili smo vozila temeljena na Teslinoj razradi uređaja za bežični prijenos signala kojim je genij za budućnost postavio temelje današnjih radio i mobilnih komunikacija te otvorio put raz...

Tema, oprema i kratki opis

Tema za izradu rada za završnu izložbu je bila slobodna.

Cilj je bio da učenici osmisle projekt po svojoj želji te njime pokažu svoje znanje i kreativnost te različite mogućnosti praktične primjene komponenti iz kompleta oprema koje su dodijeljene ustanovama u sklopu projekta Generacija NOW.

Prilikom izrade projekta bilo je slobodno koristiti alate i materijale poput kartona, kolaža, flomastera, škara, ljepila, 3D printanih dijelova te drugih mehaničkih dodataka kako bi projekt bio jedinstven i poseban. Osim donirane opreme koju je bilo obvezno upotrijebiti u izradi završnog rada, dozvoljeno je bilo koristiti i dodatne elektroničke komponente.

Dobna skupina od 1. do 4. razreda OŠ za realizaciju projekta koristila je dobiveni Neuron komplet, a dobne skupine od 5. do 8. razreda OŠ i od 1. do 4. razreda SŠ su koristile Arduino komplete i dodatne DFRobot komponente.

Sudjelovanje u natječaju

Učenici su realizirali projekt u timovima u svojim ustanovama. Jedan tim se sastoji od 2 do 4 učenika i mentora. Iznimno, tim je mogao biti sastavljen od jednog učenika i jednog mentora.

Svaka ustanova na natječaj može prijaviti neograničen broj timova i svaki tim može prijaviti neograničen broj radova. Jedan mentor može mentorirati neograničen broj timova.

U svakoj dobnoj skupini dodjeljuje se nagrada za najbolji rad i priznanje za izdvojeni rad.

Nagrade

Pobjednički tim finala Završne izložbe osvojio je prigodne vrijedne nagrade.

U svakoj kategoriji učenici najboljeg završnog rada dobili su Samsung Galaxy Active2 pametni sat, a mentor Samsung Galaxy tablet S7.